Sökning: "picturebooks"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet picturebooks.

  1. 1. Den empatiska bilderboken - En kvalitativ studie om framställningen av empati i bilderböcker för barn

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Anna Nord; Marielle Robertsson; [2024]
    Nyckelord :empathy; picture books; symbolic interactionism; perspective taking; children s books; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aimed to examine how empathy is portrayed in picture books for children aged 3-6. A total of 18 library books were analyzed using a qualitative content analysis, which consisted of a compilation of image and text analysis. LÄS MER

  2. 2. ”Att läsa böcker för barn är ju också en upplevelse för vuxna” Vuxnas förståelse och användning av bilderböcker.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linda Öberg; [2023-06-13]
    Nyckelord :Crossover picturebooks; Children’s literature; Adults; Reader-response theory; dual address;

    Sammanfattning : In this thesis I have in groups of three, interviewed five women and one man between the ages of 26 and 50+ about their reading experience and understanding of three crossover picturebooks. I have also conducted a survey where 125 adults have answered questions about their use and perception of picturebooks as a literary genre. LÄS MER

  3. 3. Bilderböcker och elevers läsförståelse : En litteraturöversikt om bilderbokens påverkan på läsförståelsen hos lågstadieelever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Julia Bernström; Moa Hedlund; [2023]
    Nyckelord :Bilderbok; Läsförståelse; Strategier; Lågstadiet; F-3; Semiotik;

    Sammanfattning : Den här litteraturöversikten redogör för forskning kopplat till läsförståelseutvecklingen utifrån läsning av bilderböcker hos elever i lågstadiet. Syftet är att lyfta olika strategier som elever använder sig av när de tillgodogör sig innehållet i bilderböcker. LÄS MER

  4. 4. Bilderböcker för färgblinda barn : En studie i tillgänglig design

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Fanny Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Design for all; graphic design; illustration; accessibility; color blindness; picturebook; children; Design för alla; grafisk design; illustration; tillgänglighet; färgblindhet; bilderbok; barn;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate accessibility in visual paratexts of picturebooks in relation to color blindness, to identify qualities that fulfill criterias for accessibility and functionality. The number of children with color blindness is greater than shown in statistics. LÄS MER

  5. 5. Eyes on the prize-winners – a descriptive study of radical change in five contemporary award-winning Arabic picturebooks

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för Asien- och Mellanösternstudier (IAM)

    Författare :Julia Krueger; [2023]
    Nyckelord :children’s literature picturebooks; Arabic; radical change theory; directed qualitative content analysis;

    Sammanfattning : Radical change theory (RCT) was conceived in a North American context in the mid-1990s, in order to explain changes in contemporary literature for youth related to the digitization of society. This study uses directed qualitative content analysis (DQlCA) to look at a select sample of contemporary award-winning Arabic picturebooks through the lens of radical change theory. LÄS MER