Sökning: "pierre bourdieu medier"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden pierre bourdieu medier.
1. ATT TALA MED BÖNDER PÅ BÖNDERS VIS OCH MED DE LÄRDE PÅ LATIN?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive Summary Unlike the business industries, which thrive upon economic purposes, cultural arts industries are often described being artistic and complex. In Sweden, good communication between business and cultural arts has been recognized as necessary for both parties to succeed in society. LÄS MER
2. "Literally giving the main character vibes" – Examining Emotional Capital and Parasocial Relationships on YouTube
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : In an ever-evolving social media landscape, online communication has become more prone to the revelation of our affective states. In this study, I investigate how iterations of emotional capital, an extension of Pierre Bourdieu’s four forms of capital, shape social interaction in mediated relationships on YouTube, a platform that fosters a participatory culture. LÄS MER
3. Influencern och kapitalet : en kvalitativ innehållsanalys av Margaux Dietz och Bianca Ingrossos innehåll på Instagram, i relation till Bourdieus kultursociologi
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This essay explores how two of Sweden’s most famous influencers, Bianca Ingrosso and Margaux Dietz, can be perceived through Pierre Bourdieu’s theory of capital. Furthermore, the essay also examines what position influencers have in a contemporary class society. LÄS MER
4. Mer än bara en rakhyvel : En multimodal kritisk diskursanalys av Estrids och Gillette Venus externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Organisationer förväntas idag engagera sig i sociala frågor och har utvecklats till den grad att engagemanget används för att marknadsföra och sälja produkter. Detta har varit en av huvudpunkterna i flera studier, men det övergripande fokuset har varit på marknadsföring och image. LÄS MER
5. Riktiga känslor i påhittade världar : en analys av sociala interaktioner inom MMORPG-spel
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : “Riktiga känslor i påhittade världar” En analys av sociala interaktioner i MMORPG-spel är skriven av Johan Martelius och Malte Montelius, på institutionen för kommunikation och medier på Lunds Universitet. MMORPG-spel har sen dess premiär på spelmarknaden samlat en mycket stor publik. LÄS MER