Sökning: "piktogram"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet piktogram.
1. Investigating Consumer Perception and Speculative AI Labels for Creative AI Usage In Media
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The growing importance of Creative AI and its uncertain impact on people necessitates more research. Current studies mainly focus on technical aspects, neglecting consumer perspectives. LÄS MER
2. Measuring social acceptability of mobile voice user interfaces
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Even though mobile voice user interfaces have been available for several years, their use in the public space is still low. Voice user interfaces (VUI) introduce a new and highly visible behaviour, which raises questions if or where their use is socially acceptable. LÄS MER
3. Avfallsboxen
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Avfallsboxen är en miljöstation som erbjuder inlämning av farligt avfall, elektronik och mindre grovsopor för Stockholms innerstadsbor som inte har tillgång till bil. Stockholm Vatten och Avfall erbjuder idag olika ställen för inlämning av farligt avfall. LÄS MER
4. Alla stockholmares vardagsrum : En studie av verksamheter och språkliga landskap på Kulturhuset Stadsteatern
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Svenska/Nordiska språkSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att belysa hur utformning av lokaler och språkliga budskap kan relateras till inkludering av besökare i offentlig miljö. Uppsatsen utgör en fallstudie av Kulturhuset Stadsteaterns offentliga öppna lokaler i Stockholm. LÄS MER
5. #COVID19 : En kvalitativ studie om Världshälsoorganisationens kriskommunikation på TikTok och Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Den här studien grundar sig i en kvalitativ textanalys ur ett retoriskt och semiotiskt perspektiv. Syftet med denna undersökning var att se om det finns några skillnader i budskapen i kriskommunikationen som rör Covid-19 på World Health Organizations Instagram- och TikTokkonto samt att se om det finns några retoriska argument i dessa inlägg. LÄS MER