Sökning: "place attractiveness"
Visar resultat 1 - 5 av 104 uppsatser innehållade orden place attractiveness.
1. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER
2. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER
3. Vägen till ett attraktivare samhälle med ödehus som resurs : Ett gestaltningsförslag för Skruv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : In Sweden there are large differences between living in the city and the countryside. To make the countryside more attractive as a place of living, improvement is necessary in some regions. One such region is Skruv, a village that consists of a lot of deserted houses. The purpose of the study is to improve the living conditions in this region. LÄS MER
4. Infrastruktur och människors transportval : Omvandling av tidigare E4 genom Umeå från genomfartsled till stadsgata
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : After the breakthrough of the personal car in the early 20th century many cities were planned with the idea that every person should use their own car for transportation within the city. Highways were built, splitting neighborhoods straight through. LÄS MER
5. Samhällets nytta av platsattraktivitet : Behovet av en ökad attraktivitet för Husum
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : The aim of this study was to investigate the possibilities of increasing the location attractiveness of a locality in order to achieve a positive population increase. Husum is a locality with a negative population development, this study will investigate which actions are suitable to apply in Husum with the aim of creating an attractive society. LÄS MER