Sökning: "place branding göteborg"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden place branding göteborg.

  1. 1. Göteborg och maktlandskapet - höghus som symbol och medel i en global konkurrens

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Paula Widmark; [2018]
    Nyckelord :Gothenburg; Urban Planning; Landscape; Landscape of power; Entrepreneurial Urbanism; Social Sciences;

    Sammanfattning : This Bachelor thesis aims to analyse how the city of Gothenburg can be seen as a landscape of power and how this landscape might change due to the construction of the new CBD area called RegionCity, located just behind the central station. From the end of the 1970s, the city has developed from being an industrial city to become a post-industrial city. LÄS MER

  2. 2. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Hansson; Viktoria Viding; [2018]
    Nyckelord :Destination Marketing Organizations; destination development; destination marketing; destination branding; online marketing; digitalization; devices; tourism; Destination Marketing Organizations; destinationsutveckling; destinationsmarknadsföring; destinationsvarumärke; onlinemarknadsföring; digitalisering; redskap; turism;

    Sammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER

  3. 3. Dr. Jekyll & Mr. Hyde - En platsidentitets omvandling

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Henrik Johansson; Malin To; [2016]
    Nyckelord :place branding; place identity; political dimensions; internal stakeholders; Rosenlund; platsvarumärke; platsidentitet; politiska dimensioner; interna intressenter; Rosenlund;

    Sammanfattning : På grund av globaliseringen har konkurrensen mellan städer på senare tid ökat. Platser kan differentiera sig genom att arbeta med uppmärksamhet, inflytande, marknader, företag och evenemang. Detta medför att platsernas roll har förändrats där det riktas ett rampljus mot konstruktionen av platsvarumärke. LÄS MER

  4. 4. Do you see who we are? Communicating brand personality via current logo and slogan of Republic of Moldova

    Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Veronica Cebanu; [2015-12-17]
    Nyckelord :nation branding; Moldova; brand personality; logo and slogan; atomic model; visual and textual communication;

    Sammanfattning : This study examines brand personality of Moldova which is communicated via logo and slogan by applying Aakers brand personality dimensions. Atomic model is applied in order to analyse the brand components and their relations in communicative perspective. LÄS MER

  5. 5. Moldova Do you see who we are? Communication brand personality via current logo and slogan of Republic of Moldova

    Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Veronica Cebanu; [2015-11-13]
    Nyckelord :nation branding; Moldova; brand personality; logo and slogan; atomic model; visual and textual communication;

    Sammanfattning : This study examines brand personality of Moldova which is communicated via logo and slogan by applying Aakers brand personality dimensions. Atomic model is applied in order to analyse the brand components and their relations in communicative perspective. LÄS MER