Sökning: "place branding"

Visar resultat 16 - 20 av 272 uppsatser innehållade orden place branding.

  1. 16. Motiv bakom spårvägssatsningen i Lund

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Hugo Jakobsson; [2023]
    Nyckelord :Tramway; transport planning; accessibility; place identity; place branding; growth; and sustainable development; Spårväg; transportplanering; tillgänglighet; platsidentitet; platsmarknadsföring; tillväxt och hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt spårvägsprojektet i Lund utifrån fokuset platsmarknadsföring, tillgänglighet, tillväxt och hållbar utveckling. Den har även fokuserat på motiven bakom spårvägen. Studien gör detta genom en kvalitativ forskningsmetod, där en textanalys har utförts av Lunds kommuns planeringsdokument. LÄS MER

  2. 17. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  3. 18. Varför ska jag flytta till Norrland? : En studie om norrländska platsvarumärken, regional identitet och stereotyper

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Julia Löfstrand; Isak Lövgren; [2023]
    Nyckelord :Communication; rhetorical analysis; place branding; regional identity; Norrland; YouTube; stereotypes;

    Sammanfattning : This study is a rhetorical analysis of how three sparsely populated regions in Norrland –Region Västerbotten, Region Norrbotten and Region Jämtland Härjedalen – communicate on YouTube to strengthen their place branding, create a strong regional identity and attract new residents. By analyzing the content of the videos in relation to stereotypes about Norrland, the study aims to gain insight into how these regions communicate, and how the communication affects the image of Norrland. LÄS MER

  4. 19. External Digital Communication of Employer Branding Inclusivity : A Multiple Case Study:CGI Inc., Nexer Group & Toxic Interactive Solutions

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Ebrahim Al-Sharif; [2023]
    Nyckelord :Employer branding EB ; diversity branding; inclusion branding; employer of choice EOC ; external digital communication; information technology IT ; Arbetsgivarvarumärke; mångfaldsvarumärke; inkluderingsvarumärke; föredragen arbetsgivare; extern digital kommunikation; informationsteknologi IT ;

    Sammanfattning : Background: To win the “war for talent” and recruit highly skilled candidates, employers need to distinguish themselves from their competitors by securing employer-of-choice (EOC) status. In competitive industries such as information technology (IT), companies focus on shaping unique employer branding (EB) strategies to help find or retain top talent and the indispensable edge or advantages that come along with them. LÄS MER

  5. 20. Between ‘Place-Branding’ and ‘Sense of Place’ in the Nordics : A comparative study through two generations of Nordic residents in Stockholm.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Iman Miriam Djelloul; [2023]
    Nyckelord :Place Branding; Sense of Place; The Nordics; Social generations; Baby Boomers; Gen-z; Nordic residents; Stockholm.;

    Sammanfattning : Place branding refers to the strategical act of attaching a positive reputation to a geographical place. This concept is argued important due to its ability to boost places with advantageous lead when globally competing over financial, cultural and human resources. LÄS MER