Sökning: "placering av varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden placering av varumärken.

  1. 1. Ett placeringsrecept? En kvalitativ studie om processen för varumärkesexponering i ”Hela Sverige bakar”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elina Grothén; Julia Robertson; [2015-02-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Ett placeringsrecept? - En kvalitativ studie om processen kring varumärkesexponering i ”Hela Sverige bakar” Författare: Elina Grothén och Julia Robertson Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2014 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 60 sidor inklusive bilagor Ord: 17552 Syfte: Vårt syfte med denna studie är att utforska och analysera hur placeringen av varumärken går till i det svenska tv-programmet “Hela Sverige bakar” Metod: Kvalitativa samtalsintervjuer Material: Totalt sju intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Kost & Träning - Identitetsskapande på bloggar : En diskurspsykologisk- och netnografisk studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Rosanna Larsson; Ewelyn Larsson; [2014]
    Nyckelord :Identitet; blogg; sociala medier marknadsföring; varumärken; kost; träning.;

    Sammanfattning : Denna studie har bedrivits, för att synliggöra hur bloggare framställer sin identitet relaterat till kost och träning. Vi har valt att rikta in oss på bloggar, eftersom bloggen kan ses som en plats där individen har stor frihet för uttryck. LÄS MER

  3. 3. Visuell kommunikation inom en butikskedja

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JACOB THORÉN; FELICIA DENZEL; [2014]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; butikslayout; skyltar; placering av varumärken;

    Sammanfattning : Denna uppsats avser att söka, jämföra och analysera hur två butiker inom samma butikskedja, genom sin visuella kommunikation, kan ge kunden olika erfarenheter. Vi valde att begränsa ämnet till endast undersöka tre faktorer: skyltar, placering av varumärken och butikslayout. LÄS MER

  4. 4. Varumärken på filmduken -Vem lägger dem på minnet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Thomas Ling-Vannerus; Gustav Van T Hooft; Carl-Edvin Ekbom; [2014]
    Nyckelord :Produktplacering; film; åldersskillnader; fokusgrupper; kognition; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att utöka kunskapen och förståelsen om produkt-placering. Vi vill undersöka hur människor från två generationer uppfattar samt reagerar på produktplacering. I tillägg till detta utreder vi även vilken inverkan olika typer av produktplacering har på de två grupper. LÄS MER

  5. 5. Varumärken producerar karaktären ”Vodka Martini, shaken not stirred”- En narrativ studie av tre Bondfilmer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Navnit Rooprai; Roxana Jabbari; Shugla Farouq; [2009]
    Nyckelord :Produkt varumärkes placering i filmer; narrativ analys; karaktär; James Bond; filmanalys; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att studera vilken roll produkt/varumärkes placering har i förhållande till huvudkaraktärer i filmer, ur ett narrativt perspektiv. Vi vill undersöka hur produkter/varumärken på olika sätt kompletterar karaktärerna. LÄS MER