Sökning: "plagiat i"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden plagiat i.
1. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER
2. STUDENTERS UPPFATTNINGAR OM GENERATIV AI I LÄRANDEMILJÖ “Det kommer att spåra totalt eller så kommer vi lära oss hantera det.”
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : I takt med den pågående digitaliseringen och utvecklingen av nya teknologier har generativ AI, såsom Open AI:s ChatGPT, väckt intresse och debatt. Debatten har fokuserat på lärarnas perspektiv, men det är viktigt att även undersöka studenternas uppfattning och attityd gentemot denna teknologi eftersom de är de primära användarna. LÄS MER
3. En samling verk : En intertextuell kartläggning av Lydia Sandgrens debutroman
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : In this essay, I examine the intertextuality of Lydia Sandgren's debut novel Collected Works (2020). Throughout the novel, references to other literary works is constantly made, such as books by Ernest Hemingway, Ulf Lundell, Jack Kerouac, Klas Östergren, Simone de Beauvoir and Sigmund Freud. LÄS MER
4. Detecting Plagiarism with ChatGPT Using Prompt Engineering
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Prompt engineering is the craft of designing prompts in order to get desired answers from language models such as ChatGPT. This thesis investigates how ChatGPT, specifically GPT-4, can be used to detect plagiarism in simple programming exercises. We used a dataset containing seven different original solutions for programming tasks. LÄS MER
5. Elefanten i rummet: AI i samhällskunskapsundervisningen : En kvalitativ studie om lärares perspektiv på ChatGPT och artificiell intelligens i samhällskunskapsundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : ChatGPT och artificiell intelligens har hastigt tagit plats i utbildningsmiljöer. Verktyget har till skillnad från andra sökmotorer, möjlighet att generera svar som liknar en människas språkbruk och kan föra en interaktiv dialog. LÄS MER