Sökning: "plan curricular"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden plan curricular.

  1. 1. Att undervisa om hedersrelaterat våld och förtryck i svenskämnet : En studie om svensklärares planering och kunskap om hedersrelaterat våld och förtryck

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Maja Stark; [2023]
    Nyckelord :heder; hedersrelaterat våld och förtryck; svenskämnet; Lgr 22;

    Sammanfattning : This study investigates how language teachers in Swedish in compulsory school, in accordance with the new curriculum where sexuality, consent and relationships is a new field, plan to teach about honour-related violence and oppression. This area fits well within the Swedish language subject since it focuses on developing communicative competences (Skolverket 2022). LÄS MER

  2. 2. Nivelación y frecuencia de las palabras de Plan Curricular del Instituto Cervantes : Una comparación entre el nivel de las palabras de Plan Curricular del Instituto Cervantes y su frecuencia en Corpus del Español del Siglo XXI (CORPES)

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för moderna språk

    Författare :Jakob Haraldson; [2021]
    Nyckelord :CEFR; PCIC; levels of learning; teaching and assessment; general reference corpus; CORPES XXI; frequency; second language vocabulary; MCER; PCIC; niveles de aprendizaje; enseñanza y evaluación; corpus general de referencia; CORPES XXI; frecuencia; vocabulario L2;

    Sammanfattning : Plan Curricular del Instituto Cervantes (PCIC) es la versión española del Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas (MCER). La meta con el estudio es investigar como son los niveles A1-C2 del PCIC desde una vista de la frecuencia de las palabras. LÄS MER

  3. 3. GERS och PCIC i den svenska skolan: Följs de grammatiska riktlinjerna i Gemensam Europeisk Referensram för Språk och Plan Curricular del Instituto Cervantes?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteterna

    Författare :Michela Maraga; Anna Sonesson; [2020]
    Nyckelord :GERS; PCIC; spanskundervisning; grammatik; Languages and Literatures; Social Sciences;

    Sammanfattning : Skolverkets kurs- och ämnesplan i Moderna språk är relativt öppen för tolkning och har inte så många grammatiska riktlinjer. Som språklärare har man alltså en stor frihet att utforma sin egen undervisning, men avsaknaden av information när det kommer till vilka grammatiska moment som borde ingå i varje steg skulle kunna ses som problematisk. LÄS MER

  4. 4. Barn lär med kropp och knopp : En kvalitativ studie om hur ämnesöverskridande förskoleundervisning kan integreras med fysisk aktivitet i samband med matematik och naturkunskap

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Isabelle Boiardt; Eliana Dreij; [2020]
    Nyckelord :Physical activity; preschool; mathematics; natural sciences and cross-curricular subjects; Fysisk aktiviter; förskola; matematik; naturkunskap; ämnesöverskridande;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to find out in what way educators in different preschools work with cross-curricular activities in learning, and how they plan activities in everyday life with purpose to promote children's motor skills in connection with mathematics and science. The questions are as follows: What are the pedagogues' views on physical activity as part of cross-curricular teaching in preschool? How do teachers work with movement and learning in connection with the subject’s mathematics and science? The method we have used is qualitative interviews conducted with eight respondents from four different preschools, we chose to apply open interview questions to give the respondent room to share their own experiences. LÄS MER

  5. 5. Desarrollo de la competencia sociopragmática en la enseñanza de español Lengua Materna en Suecia.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Lilbia Milagros Castro Simonó; [2019]
    Nyckelord :Pragmatics; socio-pragmatic competence; mother tongue; Mother Language instruction; curricular plans.;

    Sammanfattning : Studies on the incidence of socio-pragmatic competence in the teaching of mother tongues are very scarce. The aims of this qualitative study are two folded: First, we want to describe the teachers’ use of socio-pragmatics in the subject of Spanish as a mother tongue. LÄS MER