Sökning: "plan mot diskriminering och kränkande behandling"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden plan mot diskriminering och kränkande behandling.

  1. 1. Tillämpning av likabehandlingsplaner : Förskollärares beskrivningar och upplevelser av likabehandlingsplaner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT; Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Frida Werle; Ozan Yüsel; [2020]
    Nyckelord :likabehandlingsplaner; policyarbete; förskollärarens upplevelse; förskolan; diskriminering; trakasserier och kränkande behandling;

    Sammanfattning : I läroplanen för förskolan (Lpfö 18, s. 5) lyfts det fram att alla barn har ett lika värde och att ingen ska behöva utsättas för kränkningar eller diskriminering. I förskolans uppdrag ingår det att förskoleverksamheten ska ha en plan mot kränkande behandling och en plan mot diskriminering och trakasserier. LÄS MER

  2. 2. Jag är lite överallt hela tiden En studie om specialpedagogens roll i arbetet med plan mot diskriminering och kränkande behandling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Matilda Andersson; Petra Christensson; [2020]
    Nyckelord :diskursanalys; förskola; likabehandling; plan mot diskriminering och kränkande behandling;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Matilda Andersson och Petra Christensson (2020). “Jag är lite överallt hela tiden”. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Trygghetsarbetets hälsopåverkan hos elever ur ett personalperspektiv på en grundskola i en skånsk kommun

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Elin Borg; [2019]
    Nyckelord :Safety work; value-based work; student health; anchoring; safety measures; valuebased; safety; elementary school; Trygghetsarbete; värdegrundsarbete; elevhälsa; förankring; trygghetsinsatser; värdegrund; trygghet; grundskola;

    Sammanfattning : Introduktion: Psykisk ohälsa hos elever är ett växande problem. Svenska skolan ska arbeta med elevers trygghet och att bedriva ett systematiskt kvalitetsarbete mot diskriminering och kränkande behandling. LÄS MER

  4. 4. ”Det är återigen ett dagligt arbete”: En kvalitativ studie om hur skolan arbetar mot diskriminering, trakasserier och kränkande behandling Författare:

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete; Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Joline Berglund Bogges; Johanna Friis; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sammanfattning Svenska skolor är ålagda enligt lag att förhindra att elever utsätts för diskriminering, trakasserier och kränkande behandling. Hur detta arbete bedrivs kan ta sig olika uttryck i olika skolor. LÄS MER

  5. 5. Fritidshemmens förebyggande arbete mot kränkande behandling och diskriminering : – ur ett policyetnografiskt perspektiv

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Fritidshemspedagogisk forskning; Högskolan i Jönköping/Fritidshemspedagogisk forskning

    Författare :Emelie Brangelid Freij; Emma Nilsson; [2016]
    Nyckelord :förebyggande; kränkande behandling; diskriminering; fritidshem; policy enactment teori; nyinstitutionell teori; huvudman;

    Sammanfattning : Denna studies syfte och frågeställningar handlar om hur personalen på tre olika fritidshem i tre olika kommuner beskriver att de arbetar i förebyggande arbete mot kränkande behandling och diskriminering. I studien undersöks även huvudmannens roll inom samma arbete. LÄS MER