Sökning: "plan spänning"
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden plan spänning.
16. Developing landscapes : a conceptual proposal for an Agroforestry Training Centre in Musoma, Tanzania, based on a field study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : In this thesis we propose a conceptual plan for thedevelopment of an Agroforestry Training Centre (ATC)in Musoma, Tanzania. The aim is to make a proposalto support peasant education in agroforestry. LÄS MER
17. Mindfulness . – behandling, buddhism, meditation? En diskursanalys
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att försöka förstå vad mindfulness är, vad det kommer ifrån och vart det är på väg. Det kan finnas ett behov av att förstå mer om mindfulness, dels för de som arbetar med det, dels för de som i framtiden kommer att stöta på mindfulness, då inte minst socionomer. LÄS MER
18. Möte i månsken : ett belysningsförslag för Fyristorg
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : The object of the thesis is to propose a new lighting plan for the square Fyristorg in Uppsala, and to describe the process which have led to it. It all started when I choosed the place together with the municipality of Uppsala. LÄS MER
19. Vattenlek i offentlig miljö : planering av vattenlek
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)Sammanfattning : Vattenlek i offentlig miljö- planering av vattenlek, är titeln på det här examensarbetet som har sitt fokus på hur vattenlek i den offentliga miljön kan utvecklas. Arbetet är indelat i tre huvuddelar; en bakgrundsdel, en fallstudiedel, med Linköping som fallstudieort och slutligen en diskussions och reflektionsdel. LÄS MER
20. Sinnesmarknadsföring : avtryck på kundens intryck
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Konsumenten är idag inte en rationell individ i lika stor utsträckning som tidigare. I dagens postmoderna kunskapssamhälle söker kunden en emotionell upplevelse kring en produkt och vill uppleva en spänning i sitt konsumerande. LÄS MER