Sökning: "planerade köp"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden planerade köp.

  1. 1. Kläduthyrning - framtidens textila konsumtionssätt? : En undersökning av möjligheter för prenumerationsbaserad uthyrning av textila friluftsprodukter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amelia Lind; Anneli Hageström; [2019]
    Nyckelord :Clothing rental; subscription; outdoor clothing; collaborative consumption; consumer behavious; collaborative fashion consumption; Kläduthyrning; prenumeration; friluftskläder; kollaborativ konsumtion; konsumentbeetende;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker möjligheter för utveckling av prenumerationsbaserad uthyrning av friluftskläder med utgångspunkt i pilotprojektet lanserat av företag X. Detta genom att besvara om det finns intresse och en potentiell marknad för uthyrning via prenumeration av friluftskläder, vad som krävs av en uthyrningstjänst för att konsumenter ska övergå till att prenumerera på att hyra sina kläder istället för att köpa nya, samt hur ett koncept kan utformas där utbudet upplevs som tillräckligt och personligt för varje kund. LÄS MER

  2. 2. Fel i entreprenad enligt ABT 06 – Särskilt om betydelsen av beställarens befogade förväntan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Kristin Eickhoff; [2016]
    Nyckelord :Förmögenhetsrätt; entreprenadrätt; kontraktsrätt; avtalstolkning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Rättspraxis från senare år har aktualiserat frågan vilken betydelse bl.a. köp-lagen och allmänna obligationsrättsliga principer kan få vid tolkning av entreprenadavtal. LÄS MER

  3. 3. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sebastian Jonsson; Oscar Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :butiksmarknadsföring; Nordfält; köpbeteende; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Titel:  Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen    Författare:   Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson    Handledare:  Thomas Helgesson    Nivå:   Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012    Nyckelord:   Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess    Problemformulering:  Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i  köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat  köpbeteende i dagligvaruhandeln?                       Syfte:   Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna  processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är  syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som  spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och  oplanerade köp. LÄS MER

  4. 4. Gröna generationsskifte : Inriktning mot skogs- och skogsskadekonton

    Magister-uppsats, IHH, Rättsvetenskap

    Författare :Patrik Rosén; Jenny Nilsson; [2009]
    Nyckelord :gröna generationsskiften; familjerätt; skog; skogskonto; skogsskadekonto;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera gällande rätt och de olika överlåtelsemetoder som finns vid gröna generationsskiften. Uppsatsen kommer särskilt uppmärksamma effekterna av de nya bestämmelserna, gällande skogs- och skogsskadekonto, som föreslagits av regeringen och som avses träda i kraft från och med januari 2009. LÄS MER

  5. 5. Arenastaden och Swedbank Arena : Spekulativ planering i en postpolitisk tid

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Magnus Johansson; [2009]
    Nyckelord :Postpolitik; samhällsplanering; Arenastaden; Swedbank Arena; spekulativa beslut;

    Sammanfattning : De senaste årens trend inom stads- och samhällsplanering i Sverige är att kommuner och städer alltmer ser de svenska städerna och stadsrummen som varor på en köp och sälj marknad där privata företagsintressen alltmer tas i beaktande och får större utrymme i frågor som rör stadsplanering och utveckling. Vi lever i ett stadsrum, där varumärken och tecken på reklampelare utgör symboler som stadens invånare göds med enligt logiken störst, bäst och vackrast. LÄS MER