Sökning: "planering av butiker"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden planering av butiker.
1. Urban design i Postkonsumtionens stad : Utifrån ett sociospatialt och utopiskt perspektiv
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Det här masterarbetet är ett kombinerat vetenskapligt och konstnärligt arbete som ämnar att utforska en möjlig framtid där handeln inte längre har en dominant roll i stadskärnan. Detta framtidsscenario kallas för Postkonsumtionens stad och det är inte bara en fysisk plats, utan också ett sätt att lyfta frågan om framtidens stad till diskussion. LÄS MER
2. Ljusnivåer i butiksmiljö med fokus på visuell upplevelse
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : The study examines the light level's influence on the visual experience in a clothing store. The survey should, with empirical data and theory, contribute to increased knowledge of the level of light in store environments. LÄS MER
3. Mötesplats Sätra centrum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : Hur fungerar förortscentrumen när världen ständigt moderniseras och fysiska butiker minskar? Hur kan man utveckla de befintliga centrumstrukturerna, och vilka andra typer av funktioner kan man lägga till som skulle kunna vara mer relevanta idag? Med det här projektet har jag velat undersöka hur olika typer offentliga rum och funktioner i en centrumanläggning kan fungera tillsammans, och ge upphov till en ökad trygghetskänsla och skapandet av nya mötesplatser. Platsen för projektet är Sätra som ligger sydväst om Stockholms innerstad. LÄS MER
4. Staden och dess handel i en digital samtid : En studie om hur e-handeln påverkar stadskärnan, samt hur svenska kommuner arbetar med stadens centrum för att skapa en levande stadskärna i en tid där handeln alltmer digitaliseras
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Staden har länge varit centrum för handel och det finns få företeelser som har spelat en så stor roll för städers uppkomst och utformning som handeln har. Stadskärnan med sitt rika butiksutbud har således länge varit den primära handelsplatsen och anledningen till att vi som människor valt att vistas i staden. LÄS MER
5. Att skapa shoppingupplevelser: Mall för planering av butiksevent hos ett modeföretag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Relationsmarknadsföring och upplevelsebaserad marknadsföring i form av event är en kommunikationsform som används allt mer av företag. Butiksevent är en typ av event som hålls för att stärka varumärkesidentiteten genom att samla målgruppen i butiken och erbjuda unika upplevelser till kunden. LÄS MER