Sökning: "planeringsstöd"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet planeringsstöd.
1. GIS-based planning support tools for biodiversity in Stockholm municipality : Targeting connectivity of potential oak habitat
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Due to biodiversity loss being large as well as threatening ecosystem functions necessary for oursociety, the UN and EU have created regulations, strategies, and targets to improve biodiversity.Nationally in Sweden, and locally in Stockholm municipality, actions have also been taken. LÄS MER
2. Space to Place : Effektivisera markutnyttjande både fysiskt och digitalt inom svensk stadsplanering
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Städer runt om i världen expanderar i allt snabbare takt för att möjliggöra morgondagens behov och efterfrågan, vilket sker inom ramen för hållbar utveckling i flera sammanhängande dimensioner. Samtidigt som digitaliseringen och nya postindustriella värdeskapande fortgår, vilket resulterar i en förskjutning av de fysiska resurserna. LÄS MER
3. Att planera för avritualisering vid undervisning med GeoGebra : Design av en lärarhandledning som stödjer detkompensatoriska uppdraget i matematikundervisningen
Master-uppsats, KTH/Vetenskapens husSammanfattning : I och med en snabb utveckling av ett digitaliserat samhälle behöver skolan ständigt anpassa sig efter nya förutsättningar. Regeringens beslut att införa en nationell digitaliseringsstrategi i skolan innefattade att genom användning av digitala verktyg i skolan främja elevers kunskapsutveckling. LÄS MER
4. Fjärr- och distansundervisning för ”särskilt sårbara elever” under Covid-19-pandemin : En kvalitativ studie ur ett sociokulturellt perspektiv
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vad specialpedagoger i gymnasieskolan säger om situationen för elevgruppen som bedömdes vara särskilt sårbara vid fjärr- och distansundervisning till följd av Covid-19-pandemin, samt att ta reda på vad specialpedagoger lyfter fram som framgångsfaktorer för att stötta denna elevgrupp under denna tid. Begreppet särskilt sårbar vid fjärr- och distansundervisning har använts då Specialpedagogiska skolmyndigheten identifierat vissa elever som särskilt sårbara till följd av den plötsligt uppkommna fjärr- och distansundervisningen. LÄS MER
5. Planeringsstöd för kartläggning av lämpliga placeringar för blågröngrå system : metodutveckling och fallstudieapplicering av en rumslig flerkriteriebaserad beslutsanalys
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : .... LÄS MER