Sökning: "plats destination"

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden plats destination.

  1. 1. Älvviken Friluftscenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Johanna Pettersson Björnberg; [2023]
    Nyckelord :Nynäshamn; Lidatorp; Älvviken; lake; outdoor center; Scouterna; scouts; climbing; paddling; outdoors; wooden architecture; sports; hiking; community center;

    Sammanfattning : I en analys av Lidatorp, en mindre tätort i Nynäshamns komun, kom man fram till att aktivering av de kringliggande naturområde för rekreativa ändamål skulle ha en positiv inverkan på samhället både i form av välbefinnande och motion samt attraktion till området från regionen. Området runt Lidatorp-Björsta har på många sätt potential för friluftsaktivitet samt fungera som nod i ett större friluftssammanhang. LÄS MER

  2. 2. Ekonomisk och mijömässig analys av logistiksystem från Sverige till Japan

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Lovisa Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att jämföra potentiella transportflöden från Holmen i Bygdsiljum, Sverige till Osaka, Japan, med fokus på ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Holmen planerar att börja sälja och transportera limträ till Japan och har ännu inte implementerat en CO2 -beräkningsmetod i sina transportflöden. LÄS MER

  3. 3. Destination Gö

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Elin Persson; [2023]
    Nyckelord :Arkitektur; Destinationsprojekt; Turism; Blekinge; Skärgård; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Mitt i naturen i Blekinges skärgård, på kanten mellan skog och hav är mitt destinationsprojekt lokaliserat. Intentionen med arbetet är att visa upp Blekinges kvaliteter, att skapa en plats för återhämtning, kreativt skapande och möten mellan människor. LÄS MER

  4. 4. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Elvira Jerkovic; Petronella Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Stockholm Marathon; marathon; event; marketing strategies; visitors; tourism; sport tourism; Stockholm Marathon; maratonlopp; evenemang; event; marknadsföringsstrategier; besökare; turism; sportturism;

    Sammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER

  5. 5. Hanteringen av hela resan-perspektivet - En analys av strategihandlingars bidrag att påverka hållbart resande i Lunds kommun och Malmö stad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och väg

    Författare :Guang Wen Chung; [2023]
    Nyckelord :Översiktsplan; Trafik- och mobilitetsplan; Infrastruktur; Hållbar mobilitet; Gång; Cykel och Kollektivtrafik; Trafikplanering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : To travel sustainable means more than using sustainable transportation; it is important to ensure that the entire journey is sustainable for one to go from one destination to another. The purpose of the study is to investigate how the entire journey is addressed by municipalities' Master Plan and traffic and mobility documents. LÄS MER