Sökning: "platsannonser retorik"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden platsannonser retorik.
1. Bakom kulissen på en platsannons : En retorisk kritisk analys av platsannonser i två branscher
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Platsannonsen är ett medel för att övertyga arbetssökande att bli en del av arbetsgivarens gemenskap. I utformningen av platsannonser kan arbetsgivare marknadsföra sig genom att använda retoriska språkverktyg och även framställa en bild av organisationen, men i platsannonsen finns även en underliggande, dold berättelse om hur företaget ser på världen. LÄS MER
2. Säljföretags platsannonser - att sälja en dröm?
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Köp och försäljning är grunden för marknadsekonomin. Ny teknik och avreglerade marknader ger möjligheter till nya former för försäljning. Telefonförsäljning är ett exempel på det. En del av säljföretagen kritiseras för dåliga anställningsförhållanden och oetiska försäljningsmetoder. LÄS MER