Sökning: "platsimage"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet platsimage.

  1. 1. Studenters intention att bosätta sig i Luleå efter avslutad examen : En kvalitativ studie om effekten av platskommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Engström; Nike Bergman; [2023]
    Nyckelord :Place branding; green place branding; place image; place identity; place communication; place physics; place word-of-mouth; Place branding; grön place branding; platsimage; platsidentitet; platskommunikation; place physics; place word-of-mouth;

    Sammanfattning : Forskningsproblem -  Hur kan kommunikationen av Luleås platsvarumärke utformas för att öka möjligheten att behålla flera studenter i kommunen efter avslutad examen för att öka kompetensförsörjningen? Metod - En litteratursammanställning genomfördes i syfte att undersöka tidigare skriven litteratur inom ämnet. Ett teoretiskt ramverk sammanställdes därefter och har fungerat som en grund för intervjuguiden men också för upplägget på empiri- och analyskapitlen. LÄS MER

  2. 2. Platsers varumärkesuppbyggnad – ett pussel.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Olivia Larsson; Alice Banelind; [2015]
    Nyckelord :Helsingborg; platsutveckling; varumärkesuppbyggnad; samarbete; vision; målgrupp; platsmarknadsföring; storytelling; Social Sciences;

    Sammanfattning : I och med vår världs globalisering har konkurrensen mellan platser om resurser, företagsamhet, investeringar, besökare och invånare ökat. Till följd av detta är det idag viktigt att differentiera sig genom att engagera sig i platsutveckling genom uppbyggnaden av platsens varumärke. LÄS MER

  3. 3. Uppsala: en stad i allas medvetande? : En fallstudie om platsmarknadsföring genom samarbeten mellan Uppsala kommun och privata aktörer

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Bernander; Joakim Käppe; [2014]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; platsvarumärkesprocess; platsimage; platsidentitet; samarbeten; privata aktörer; offentliga aktörer; kommun;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har konkurrensen ökat mellan platser världen över. Det har blivit viktigare än någonsin för platser att aktivt marknadsföra sig för att attrahera människor och företag. Ett sätt att göra detta på är genom att involvera både offentliga och privata aktörer i platsmarknadsföringen. LÄS MER

  4. 4. Kinnekulle det blommande berget  : En studie om platsimage och platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malin Johansson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Från besökare till boende : En studie om mätning av destinationsimage ur invånares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Fredrik Wassermeyer; Rickard Masip; [2010]
    Nyckelord :cultural planning; destination image; image; place branding; platsmarknadsföring; platsimage; destinationsimage; image; imagemätning;

    Sammanfattning : It has become increasingly common for cities and municipalities to take greater account of the place marketing, and to see the physical location as a brand. An early step in this process is to make the image measurements of the place, in order to develop better marketing strategies. LÄS MER