Sökning: "platsmarknadsföring evenemang"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden platsmarknadsföring evenemang.

  1. 1. I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang : En kvalitativ studie om European Silver League i staden Lund

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Alexandra Lazic; Rebecka Lazic; [2023]
    Nyckelord :Place marketing; image; Place branding; Platsmarknadsföring; image; Place branding;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: I gråzonen ligger guldklimpen, platsmarknadsföring genom mindre sportevenemang. -En kvalitativ studie om European Silver League i Lund Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Alexandra Lazic och Rebecka Lazic Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 28.04. LÄS MER

  2. 2. Barcelona as a place brand, a study on visual communication and place marketing

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jonatan Matias Salinas; Maja Wastesson; [2023]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; platsmarknadsföring; varumärke; platsvarumärke; varumärkesstrategi; grafisk design; retorik.;

    Sammanfattning : Betydelsen av att etablera och bevara ett starkt varumärke av en plats eller stad, så kallad platsmarknadsföring, är av största intresse för en plats, inte minst ur ett ekonomiskt perspektiv. En del i ledet av att etablera ett starkt varumärke består av att arbeta med kommunikation i olika format, till exempel genom visuell kommunikation vars syfte är att stärka den grafiska profilen inom bland annat reklam, webb, sociala medier, skyltning och illustrationer. LÄS MER

  3. 3. Evenemang som ett verktyg att skapa en image av staden. : En studie om platsmarknadsföring och mdeborgaredeltagande i städers imageskapande.

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Amarildo Correia Da Rocha Monteiro; [2021]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; imageskapande; evenemang; medborgardeltagare;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. We built this city, together! : En kvalitativ fallstudie om platsmarknadsföringens betydelse för Kalmars platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Ardhe; Vilma Östergren; [2019]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Platsvarumärke; Nätverk; Varumärkesbild;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Syftet med undersökningen är att få fördjupad förståelse för innebörden av platsmarknadsföring och platsvarumärke för Kalmar som destination. Undersökningens delsyften ligger i att få uppfattning för hur destinationen arbetar med platsmarknadsföring för att stärka platsvarumärket. LÄS MER

  5. 5. Hur platsmarknadsföring behåller Generation Y : En fallstudie vid Luleå Kommun

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Viktor Fransson; Petter Andersson; [2018]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Stadsmarknadsföring; Generation Y; Customer Relationship Management CRM ; Citizen Satisfaction Index CSI ; Platsidentitet;

    Sammanfattning : Kommuner använder platsmarknadsföring för att attrahera och behålla medborgare vilket under senare år blivit mer aktuellt då konkurrensen mellan platser har ökat. Tidigare har städers platsmarknadsföring varit riktad mot att utveckla turism, men idag används strategin framförallt för att framhäva staden som en attraktiv plats för företag, och medborgare att leva i. LÄS MER