Sökning: "platsmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 166 uppsatser innehållade ordet platsmarknadsföring.

  1. 1. FREDSTAN - Kommersialiseringen av Sydöstra city i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Erik Jonsson; [2019-08-05]
    Nyckelord :det offentliga rummet; platsmarknadsföring; entreprenörsurbanism; bytesvärde; bruksvärde; privaWsering; offentlig-privata samarbeten;

    Sammanfattning : Public space is an indispensable part of all urban spaces and is central to successful placemarkeWng of a posWndustrial city. Public spaces also carry social, economic and symbolicvalues. The planning of these public spaces is oaen achieved though public-privet partnerships.The balance in this relaWonship will manifest in the physical space. LÄS MER

  2. 2. Platsidentitet i översiktsplanen : en fallstudie om storstadsnära landsbygd

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Anna Wiström; [2019]
    Nyckelord :platsidentitet; landsbygd; platsmarknadsföring; översiktsplan;

    Sammanfattning : I en storstadsregion som Stockholm där både befolkningstillväxten och den ekonomiska tillväxten är hög blir det tydligt att staden och tätorten är det som i första hand presenteras som utvecklingsbar. Staden ses som det främsta föremålet för samhällsplanering. LÄS MER

  3. 3. Platsmarknadsföring och kommuner : En studie av tre svenska kommuners framtagning och användning av ett platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Lisa Palm; [2019]
    Nyckelord :Platsmarkandsföring; platsvarumärke; kommuner; varulogik; tjänstelogik.;

    Sammanfattning : This study aims to examine three Swedish municipalities place brand. The three municipalities Uppsala, Västerås and Enköping have been chosen as case studies based on their size since each of them represents a big, medium and a small sized municipality. LÄS MER

  4. 4. Välkommen till (Visit) Dalarna : En intervjubaserad studie om medarbetarnas ambassadörskap på destinationsbolaget Visit Dalarna

    Magister-uppsats,

    Författare :Emelie Bröms; [2019]
    Nyckelord :medarbetare; medarbetarskap; ambassadör; engagemang; kunskap; varumärke; platsmarknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : This study examines co-workers’ roles as organisational and brand ambassadors. The purpose is to investigate to which extent the co-workers at the destination organisation Visit Dalarna act as ambassadors for the organisation and how this relates to the brand. LÄS MER

  5. 5. Konsten att Planera ett Olympiskt Event : Planeringsutmaningar och Platsmarknadsföring i samband med OS-ansökan Stockholm/Åre 2026

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Viktor Johansson; Joakom Johansson; [2019]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Planeringsutmaningar; Agenda 2020; Mega-event; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Den här kandidatuppsatsen syftar till att undersöka mega-event med fokus på det potentiellamästerskapet Stockholm/Åre 2026. Uppsatsen studerar hur orterna Stockholm och Åre kanpåverkas av platsmarknadsföringen av ett olympiskt mästerskap samt vilkaplaneringsutmaningar ett sådant event har. LÄS MER