Sökning: "platsmarknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 221 uppsatser innehållade ordet platsmarknadsföring.
16. Den solitära kommunikatören : En kvalitativ undersökning av hur organisationskultur och verksamhetslogik i den lilla kommunen påverkar förutsättningar till kommunikation och marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för vad som ger verksamheter inom offentlig förvaltning rätt förutsättningar för att lyckas med sin marknadsföring och kommunikation. Detta genom att studera verksamhetslogik, organisationskultur och varumärkesorientering genom en enkätundersökning och semistrukturerad intervju med den ende kommunikatören i Söderköpings kommun. LÄS MER
17. Platsmarknadsföring : Ett verktyg för att hantera demografiska utmaningar?
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Flera kommuner i Sverige har demografiska utmaningar i form av en minskande och åldrande befolkning, vilket inte är unikt för Sverige. Medellivslängden har ökat både i Sverige och globalt (SCB, 2021:5). Det kan finnas olika anledningar till att en minskande och åldrande befolkning upplevs som utmanande. LÄS MER
18. Marketing Sense of Place : recruiting people to Resele
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : This Bachelor’s thesis in rural development aims to examine the relationship between place identity and place marketing in a place prized for its efforts to attract new comers. The material has been collected through print and web-based marketing materials, observations in the village and group interviews with active members of the community. LÄS MER
19. Är planering marknadsföring? : En studie om marknadsföring och stadsbyggnadsideal i Malmö
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Platsmarknadsföring är en strategi som fått allt större plats i kommuners arbete. Uppsatsen syftar till att undersöka platsmarknadsföring som planeringsstrategi och förstå vad platsmarknadsföring bidrar till. LÄS MER
20. Vilka roller och intentioner har era invånare? : En studie om platsambassadörskap online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Forskning visar att platsmarknadsföring som strategi används alltmer frekvent. Städer och platser uppfattas inte längre som konstanta utan befinner sig i en ständig utvecklingsprocess och behöver hanteras därefter. LÄS MER