Sökning: "platsmarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet platsmarknadsföring.
1. Platsers och destinationers identitetsparadox : En fallstudie om Värmland, platsidentitet och plats- och destinationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats blev utifrån detta att studera vad värmlänningar anser är deras egna platsidentitet, och om det är denna platsidentitet som lyfts i platsmarknadsföringen. Detta syfte lade en grund för några frågeställningar som ämnades att besvaras genom vår process. LÄS MER
2. Gatukonstfestivaler i Sverige : En studie om aktörer och deras inflytande, motiv och vad projekten kan tillföra
Master-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Syftet är att studera vad det är som motiverar genomförandet av gatukonstfestivaler och vad det anses kunna tillföra. Fokus ligger också på att analysera det här fenomenet utifrån ett demokratiperspektiv med betoning på medborgarinflytande över det offentliga rummet. LÄS MER
3. Hus i park eller park i staden? : En kvalitativ fallstudie av relationen mellan förtätningsideal och planeringen av grönområden vid stadsutvecklingsprojektet av Eriksberg, Uppsala
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att undersöka och problematisera relationen mellan dagens förtätningsideal och planeringen av grönområden i en stadsdel som karaktäriseras av bevarad natur. Detta undersöks genom en fallstudie av hur Uppsala kommun planerar utvecklingen av grönområden vid stadsutvecklingsprojektet för Eriksberg. LÄS MER
4. Konsten att marknadsföra platsen : En studie om hur platsmarknadsföring, identitet och image
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrunden till denna uppsats ligger i att kommuner står inför olika utmaningar i och med den demografiska utvecklingen av urbanisering, men även fenomenet kring en minskande befolkning. I denna studie undersöks området platsmarknadsföring för att ge en insikt i hur det verktyget kan användas av kommuner för att stärka staden som plats och att skapa en platsidentitet. LÄS MER
5. Att öka attraktiviteten i miljonprogramsområden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : ABSTRACT Mohamed, M. 2019, Att öka attraktiviteten i miljonprogramsområden. Kulturgeografiska institutionen, Uppsatser, Uppsala universitet Denna uppsats undersöker kommunernas sätt att arbeta när det gäller att öka attraktiviteten bland miljonprogramsområden. LÄS MER