Sökning: "plattformar"

Visar resultat 6 - 10 av 1108 uppsatser innehållade ordet plattformar.

  1. 6. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  2. 7. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  3. 8. Dominansmissbruk och digitala plattformar : En studie av hur artikel 102 FEUF och DMA hanterar digitala marknader, självförbehåll och utnyttjanden av insamlad data

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Matilda Söderholm; [2024]
    Nyckelord :EU law; digital platforms; DMA; Digital Markets Act; online platforms; digital markets; multi-sided markets; self-preferencing; competition law; article 102 TFEU; 102 TFEU; abuse of dominance; use of market power; use of data; EU-rätt; digitala plattformar; DMA; Digital Markets Act; onlineplattformar; digitala marknader; flersidiga marknader; självförbehåll; konkurrensrätt; artikel 102 FEUF; art 102 FEUF; missbruk av dominerade ställning; dominansmissbruk; utnyttjande av marknadsmakt; utnyttjande av data;

    Sammanfattning : Dagens samhälle förändras snabbt, och digitala marknader med det. Digitaliseringen har lett till revolutionerande utvecklingar av vårt samhälle, och bakom dessa förändringar står primärt ett fåtal dominerande teknikjättar och deras plattformar. LÄS MER

  4. 9. Digitaliseringens påverkan på matematikundervisning : Utmaningar och möjligheter ur lärares perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Fabian Amato; Elias Otterlund; [2024]
    Nyckelord :digitala verktyg; integrering; matematikundervisning; möjligheter; utmaningar;

    Sammanfattning : Under covid-19 ökade användandet av digitala verktyg och plattformar drastiskt och idag ser vi att pandemin satt en prägel på matematikundervisningen. Syftet med arbetet är att, med hjälp av en kunskapsöversikt, undersöka vilka utmaningar och möjligheter lärare möter i samband med användandet av digitala verktyg i matematikundervisning. LÄS MER

  5. 10. Konsumtion av proteinpulver bland ungdomar : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Alina Mattsén; Catrine Bruce; [2024]
    Nyckelord :Proteinpulver; Konsumtion; Ungdomar;

    Sammanfattning : Bakgrund En väl sammansatt kosthållning med mat och dryck anses tillräckligt för att uppnå god prestation, träningseffekt och återhämtning. Trots detta uppmanar vissa tränare ungdomar till att använda proteinpulver, och många influencers med inriktning på träning marknadsför proteintillskott på sina sociala plattformar. LÄS MER