Sökning: "play habits"

Visar resultat 1 - 5 av 123 uppsatser innehållade orden play habits.

  1. 1. Encouraging Reading on Social Media. Exploring Finnish Bookstagram Community

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Susanna Kokko; [2023-11-21]
    Nyckelord :social media; Bookstagram; reading; literacy; reading promotion;

    Sammanfattning : In the contemporary digital age, where text-based communication is increasingly significant, literacy skills play a crucial role in effective social participation. However, despite the importance of literacy, a considerable number of people are still illiterate. LÄS MER

  2. 2. “OM DU VILL UPPLEVA ÄKTA KÄRLEK & FÅ DITT HJÄRTA KROSSAT” - En tematisk innehållsanalys av den svenska BookTok-gemenskapen på det sociala mediet TikTok

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Lindquist; Alva Lundmark; Tuva Rosén; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; TikTok; BookTok; Bokgemenskap; Läsaridentitet; Bokläsning; Performativity Theory; Social Worlds;

    Sammanfattning : Executive summary Today Swedish youth are increasingly spending more time on social media meanwhile the degree of book reading is decreasing. This development has led to negative consequences like inferior performance amongst Swedish students. LÄS MER

  3. 3. Diabetes typ 2 och kognitiv dysfunktion: hur ser sambandet ut och vilka riskfaktorer kan förebyggas genom distriktssköterskans hälsofrämjande omvårdnad? : En studie baserad på Swedish National study on Aging and Care i Blekinge – SNAC-B.

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för hälsa

    Författare :Hanna Erixon; [2023]
    Nyckelord :district nurses; cognitive dysfunction; nursing; patient-centred care; type-2 diabetes; distriktssköterskor; kognitiv dysfunktion; omvårdnad; patientcentrerad vård; typ-2 diabetes;

    Sammanfattning : Bakgrund: Diabetes typ 2 innebär ökad risk för kognitiv sjukdom. Forskning visar att båda sjukdomarna kommer öka markant de kommande 20 åren, framför allt på grund av en allt äldre befolkning men också av den kraftig ökningen av livsstilssjukdomar som fetma och insulinresistens. LÄS MER

  4. 4. Impact of Work from Home on Developers’ Working Habits, Perceived Productivity, and Team Dynamics during the COVID-19 Pandemic.

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Pranay Raj Nallanagula; [2023]
    Nyckelord :Work from home WFH ; team dynamics; perceived productivity; Software developers; Software Engineering SE .;

    Sammanfattning : Background: In 2019, the world witnessed a novel coronavirus emerge in Wuhan, China. In a very short amount of time, the viral infection became a global pandemic. This resulted in a significant change in both work life and personal life. LÄS MER

  5. 5. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER