Sökning: "player engagement"

Visar resultat 16 - 20 av 57 uppsatser innehållade orden player engagement.

  1. 16. Engagement in Video Games : A comparison between a linear and a branching narrative

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Rasmus Fridlund; Erika Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :video games; player engagement; player agency; interactive narrative; inconsequential choices;

    Sammanfattning : Background. As video games increase in popularity and more people look to them as their primary source of entertainment, discussions around how they can affect players’ engagement become more important. One such discussion is around player agency, a player’s sense of control over the games that they play. LÄS MER

  2. 17. Undersökning av virtuell verklighets varningars effektivitet utifrån spelarens perspektiv : En studie om hur effektiva virtuella verklighetsvarningar är för att förhindra användarskada

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Marcus Månsson; [2023]
    Nyckelord :Quest 2; Guardian; warnings; virtual reality; game; immersion; Quest 2; Guardian; varningar; virtuell verklighet; spel; fördjupning;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker virtuella verklighetsvarningar i relation till fördjupning. Fördjupning är det engagemanget en spelare känner utifrån att spela ett spel och kan karakteriseras som graden eller nivån av engagemanget som spelaren har med olika aspekter av spelet. LÄS MER

  3. 18. User Interface: A Qualitative Investigation on Enhancing Player Engagement in Educational Games

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Viktor Lindström Söraas; Nonno Rydgren; [2023]
    Nyckelord :Player engagement; user interface; UI; graphics; Spelarengagemang; pedagogiska spel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Gaming, a widely adopted form of entertainment, brings out different reactions inpeople. While some perceive it as a leisure activity, other find it the element of violence that can be found troubling. Researchers have found that video games are associated with many advantages such as enhancing focus, multitasking ability and working memory. LÄS MER

  4. 19. Spelarupplevelse i MOBA-spel : Betydelsen avtävling, lagarbete och mästerskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar spelarupplevelser inom Multiplayer Online Battle Arena (MOBA)-spel, med fokus på tävling, lagarbete och mästerskap. Genom djupgående intervjuer har en kvalitativ analys genomförts för att belysa sambandet mellan spelbalans, kommunikationsverktyg och stödsystem för spelare. LÄS MER

  5. 20. The Dark Patterns of Battle Passes : Investigating player attitudes to a growing type of microtransaction

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Eric Fredriksson Friman; Ola Zätterlund; [2023]
    Nyckelord :Dark patterns; battle passes; microtransactions; end users; HCI;

    Sammanfattning : In recent years, many PC and console video games have seen a shift towards live service models as a means of generating recurring revenue through in-game purchases called microtransactions. Microtransactions have been linked to the concept of dark patterns—design patterns that favour the service at the expense of the end user—due to their possible negative impact on the user experience. LÄS MER