Sökning: "player engagement"

Visar resultat 6 - 10 av 57 uppsatser innehållade orden player engagement.

  1. 6. En hållbarhetsanalys av uppvärmning av konstgräsplaner i Uppsala

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Energy and Technology

    Författare :Martina Holma; [2023]
    Nyckelord :konstgräs; konstgräsplan; fotboll; uppvärmning; hållbar utveckling; miljö; uppvärmda konstgräsplaner;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka uppvärmningen av konstgräsplaner i Uppsala kommun ur ett hållbarhetsperspektiv. Bedömningen baseras på data på energiförbrukning, kostnad och bokningar av de berörda konstgräsplanerna. LÄS MER

  2. 7. Dark Patterns : Den sura sidan av Candy Crush Saga

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tilde Fredell; Matilda Haneling; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; deceptive patterns; Candy Crush Saga; casual games; mobilspel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Many mobile games use a user interface designed to get their players to spend more time, money or social engagement within their application. This is done by deliberately misleading or otherwise confusing the user by, for example, making the player lose track of time when playing or by giving rewards to players who spend money or invite their friends into the game. LÄS MER

  3. 8. How we play : A qualitative approach to casual games, players and engagement

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Gina Brag; Ioanna Davidiadis; [2023]
    Nyckelord :Casual games; user interface; user experience; usability; engagement; autonomy; self-determination theory; flow state; absorption;

    Sammanfattning : This study examines engagement regarding casual mobile games. It does so by studying elements of user experience and user interface and how these elements either facilitate or discourage engagement. LÄS MER

  4. 9. Positive Behavior from Competitive Games : Self-Determination theory

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Vladislav Maksimov; Mihaly Selelyo; Artem Khramov; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore what positive impacts competitive games can provide on player’s behavior. Precisely, this research demonstrates the theory of self-development and what key factors it includes for a positive outcome from players’ side. LÄS MER

  5. 10. Cooperative Modular Neural Networks for Artificial Intelligence in Games : A Comparison with A Monolithic Neural Network Regarding Technical Aspects and The Player Experience

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Fakulteten för datavetenskaper

    Författare :Emil Högstedt; Ove Ødegård; [2023]
    Nyckelord :Neural Network; Modularization; Sensor; Reinforcement Learning; Supervised Learning; Neuralt Nätverk; Modulärisering; Sensor; Förstärkningsinlärning; Väglett Lärande;

    Sammanfattning : Recent years have seen multiple machine-learning research projects concerning agents in video games. Yet, there is a disjoint between this academic research and the video game industry, evidenced by the fact that game developers still hesitate to use neural networks (NN) due to lack of clarity and control. LÄS MER