Sökning: "poäng system"

Visar resultat 1 - 5 av 167 uppsatser innehållade orden poäng system.

  1. 1. Re-design and usability improvement of Arvue : an AR application displaying house models in their real context

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Maja Edström; [2024]
    Nyckelord :UX; Interaction Design; Usability; Augmented Reality; AR; UX; Interaktionsdesign; Användarvänlighet; Augmented Reality; AR;

    Sammanfattning : Building your own house may be the biggest decision and greatest investment of your life, which calls for an informed decision regarding the house design. However, two-dimensional drawings may lack external context and might, for untrained eyes, not communicate how the house will look on its intended site. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas 8-åringars orddefinitioner av ordklass, bedömningsgrund och socioekonomisk status?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologi

    Författare :Frida Cronquist; Ina Sebbelov; [2023]
    Nyckelord :orddefinitioner; abstrakta substantiv och verb; innehåll och form; socioekonomisk status; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Orddefinitionsförmågan är en metaspråklig förmåga som börjar ta form vid sju års ålder. En definition beskriver ett ord med hjälp av andra ord. LÄS MER

  3. 3. Anomaly Detection in the EtherCAT Network of a Power Station : Improving a Graph Convolutional Neural Network Framework

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Niklas Barth; [2023]
    Nyckelord :Unsupervised Learning; Multivariate Time Series; Graph Convolutional Neural Networks; Anomaly Detection; Industrial Control System; EtherCAT; Power Station; Electricity Grid;

    Sammanfattning : In this thesis, an anomaly detection framework is assessed and fine-tuned to detect and explain anomalies in a power station, where EtherCAT, an Industrial Control System, is employed for monitoring. The chosen framework is based on a previously published Graph Neural Network (GNN) model, utilizing attention mechanisms to capture complex relationships between diverse measurements within the EtherCAT system. LÄS MER

  4. 4. S-MARL: An Algorithm for Single-To-Multi-Agent Reinforcement Learning : Case Study: Formula 1 Race Strategies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marinaro Davide; [2023]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Single-to-Multi-Agent; Learning Stability; Exploration-Exploitation trade-off; Race Strategy Optimization; Förstärkningsinlärning; Från en till flera agenter; Stabilitet vid inlärning; Utforskning-exploatering; Optimering av tävlingsstrategier;

    Sammanfattning : A Multi-Agent System is a group of autonomous, intelligent, interacting agents sharing an environment that they observe through sensors, and upon which they act with actuators. The behaviors of these agents can be either defined upfront by programmers or learned by trial-and-error resorting to Reinforcement Learning. LÄS MER

  5. 5. Prestandajämförelse av Angular, React och Vue.js : En komparativ studie av JavaScriptbiblioteket React och ramverken Vue och Angular ur ett prestandaperspektiv i webbläsarna Google Chrome, Microsoft Edge och Mozilla Firefox

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Christian Ybrahim; [2023]
    Nyckelord :Angular; React; Vue; JavaScript; Prestanda; Rendering; WebPageTest; Performance.now ; Date.now ; DOM;

    Sammanfattning : Långa laddningstider eller bristfällig prestanda kan ha en negativ effekt på användarupplevelsen av en webbsida. Utvecklare kan ta hänsyn till detta vid skapande av ett system genom valet av ramverk, men eftersom det finns ett brett utbud av JavaScript ramverk, som är ett av de mest populära programmeringsspråken, kan det bli en utmaning. LÄS MER