Sökning: "pocket shop"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden pocket shop.

  1. 1. Självständiga riktningar mot gemensamma mål

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Eklund; Agnes Thell; Vera Rönngard; Rebecca Hemzelius Fransson; [2021]
    Nyckelord :Dynamic capabilities; Process; Position; Path; Competitive Advantage; Multidivisional structure; Bonnier Books; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur en multidivisionell organisationsstruktur påverkar ett företags dynamiska kapabiliteter och således dess förmåga att uppnå konkurrensfördelar på en dynamisk marknad. Metod: Studien är en kvalitativ fallstudie av Bonnier Books med avgränsas till tre dotterbolag, där insamlingen av empiri gjorts utifrån semistrukturerade intervjuer och analys av offentliga dokument i form av årsredovisningen. LÄS MER

  2. 2. Brandteknisk Riskvärdering av Stockholms Centralstation

    L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Charlotte Wiberg; Sofie Jämtheden; Marcus Ahlström; Oskar Isaksson; [2018]
    Nyckelord :BTR; brandteknisk riskvärdering; centralstation; Stockholms Central; utrymning; personsäkerhet; Pyrosim; FDS; Pathfinder; Brandskydd; Aktiva System; Passiva System; Tåg; kritiska förhållanden; detektion; känslighetsanalys; sprinkler; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Följande projekt utfördes med anledning till att utvärdera och validera den nuvarande brandsäkerheten på Stockholms Centralstation. Detta gjordes i huvudsak med avseende på personsäkerheten, alltså behandlar inte rapporten egendomsskada samt ekonomiska förluster. LÄS MER

  3. 3. Social commerce : En studie om hur vårt nya sätt att kommunicera förändrar vårt sätt att konsumera

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Linda Bogren Ericsson; Sara Eklöf; [2012]
    Nyckelord :social media; e-commerce; social commerce; f-commerce; convergence culture; collective intelligence; participatory culture; word-of-mouth; WOM; viral marketing; sociala medier; e-handel; social commerce; f-commerce; konvergenskultur; kollektiv intelligens; deltagarkultur; word-of-mouth; WOM; viral marknadsföring;

    Sammanfattning : Sociala medier har fått allt större betydelse när det gäller kommunikation mellan människor och för företag har explosionen av sociala medier inneburit både möjligheter och utmaningar. För att möta konsumenterna där de befinner sig har företag nu följt efter kunderna till de sociala medierna. LÄS MER