Sökning: "policies företag"

Visar resultat 1 - 5 av 208 uppsatser innehållade orden policies företag.

  1. 1. Internationella standarder samt ickefinansiella rapporter: Skillnader inom implementering mellan ramverk : En jämförelse mellan GRI och SASB:s ramverk i USA

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Lundgren; Anna Wallberg; [2024]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; ESG; SASB; Global reporting initiative GRI ; Sustainability reporting; CSR; ESG; SASB; GRI; hållbarhetsrapportering;

    Sammanfattning : Title: International standards in sustainability reports: The differences in applicationbetween the EU and the USA. Level: Bachelor Authors: Anna Wallberg & Sofia Lundgren Supervisor: Jan SvanbergDate: 2024 – January Background: Non-financial accounting and reporting is relevant in today's societybecause society has become more aware and involved in sustainability issues. LÄS MER

  2. 2. Effektivisering av SAQ 5.0 för SME:s : Att möta utmaningarna inför SAQ 5.0 hos Företag X och svenska SME:s

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Alexander Aronsson; [2024]
    Nyckelord :Global changes; Sustainability regulations; Suppliers to the automotive industry; Documentation in sustainability; Policies and certifications; Global Automotive Sustainability Guiding Principles; Drive Sustainability; Self-Assessment Questionnaire SAQ ; SAQ 5.0; SAQ 4.0; Environmental and quality management systems; Gap analysis; SME Small and Medium-sized Enterprises ; Hållbarhetsregleringar; Leverantörer till fordonsindustrin; Dokumentering inom hållbarhet; Policys och certifieringar; Miljö- och kvalitetsledningssystem; Gap-analys; SME Små och medelstora företag ; SAQ 4.0; SAQ 5.0;

    Sammanfattning : The current global changes and regulations in sustainability have a direct impact on suppliers to the automotive industry. Therefore, it is crucial for suppliers to the automotive industry to proactively monitor developments to avoid risking their competitiveness. LÄS MER

  3. 3. Hanterande (slängande) av returer inom klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Bengtsson; Lisa Holm; Jessika Pham; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; returpolicys; hållbarhet; CSR; produktförstöring; retur Return behavior; return policies; sustainability; product destruction; return; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Undersöka konsumenters köp- och returbeteenden vad gäller kläder vid införandet av striktare returpolicys. Teoretiska perspektiv Returbeteende, Categories of online returning behavior, Returpolicy, CSR, Carroll’s Pyramid of Corporate Social Responsibility, Tidigare forskning, Grandiositet och nollsummespel Metod Uppsatsen utgår från en kvantitativ undersökningsmetod och deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. Development and Application of an End-of-Life Framework

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Blomberg; David Lorang; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As the global climate crisis becomes more urgent, organizations are forced to find ways of reducing their environmental footprint to meet changing climate policies and consumer demands. As the automotive industry is adapting to the shift from internal combustion engines to electrification, as well as the shift from traditional linear business models to circular ones, there is a chance for new actors entering the market to adopt circular business models from their inception, giving them an edge over incumbent firms who have slower adaption times. LÄS MER

  5. 5. The Influence of Pricing Strategy on the Growth of SMEs : A Case Study in Liberia

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Dewah Netta Jackson; Ohabuike Joshua Ajuro; [2023]
    Nyckelord :Pricing; Influencing of pricing strategy; SMEs growth; Liberia;

    Sammanfattning : Small and Medium Enterprises (SMEs) play a crucial role in the economic development of any nation. However, due to various challenges, including government policies, cost of production, competition, and market demand, SMEs often struggle to survive and grow. Pricing strategy is one of the critical factors determining SMEs' success. LÄS MER