Sökning: "policy mobilitet"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden policy mobilitet.

  1. 1. Business Model Innovation for Energy Communities : A Cross-Comparative Analysis with the Business Model Canvas in the Swedish energy market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sohel Abdu; [2024]
    Nyckelord :Energy Communities; Renewable Energy Systems; Business Model Canvas Innovation; Swedish Energy Policy; Prosumer engagement; Circular Energy Economy; Smart Energy Technology; Sustainable Energy Transition.; Energigemenskaper; Förnybara Energisystem; Affärsmodells Canvas Innovation; Svensk Energipolitik; Prosumer engagemang; Cirkulär Energi Ekonomi; Smart Energiteknik; Hållbar Energi Övergång;

    Sammanfattning : This thesis undertakes a thorough exploration of business models for energy communities, specifically tailored to the unique requirements of the Swedish energy sector. Its objective is to identify and evaluate global business models for energy communities, focusing on their applicability within Sweden's regulatory, market, and socio-cultural contexts. LÄS MER

  2. 2. Creating safe, lively and attractive street spaces in city centres : A case study of Nygatan and Järnagatan in Södertälje

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Bakhaya Jeanette; Felicia Norlin; [2023]
    Nyckelord :sustainability; safe; alive; attractive; street space; city centre; street; design; urban form; mobility; environment; social; enjoyment; movement; public places; pedestrian friendly; hållbarhet; trygg; levande; attraktiv; gaturum; stadskärna; gata; utformning; stadsform; mobilitet; miljö; socialt; njutning; rörelse; offentliga platser; gångvänligt;

    Sammanfattning : Throughout time, cities have been built in different ways and city structures can look different in different places in the world. The urban planning ideal has changed and small narrow alleys in the city have today been replaced by large roads adapted for cars. LÄS MER

  3. 3. Våga tänka hållbar mobilitet : En studie om utmaningar och stigberoende i Malmö stads arbete med hållbar mobilitet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Elin Kindahl; Joakim Andersson; [2023]
    Nyckelord :Sustainable mobility; sustainable development; mobility; path dependency; City of Malmö; Hållbar mobilitet; hållbar utveckling; mobilitet; stigberoende; Malmö stad;

    Sammanfattning : Kandidatuppsatsens syfte är att undersöka och skapa förståelse för hur Malmö stad arbetar med hållbar mobilitet, hur det implementeras samt vilka utmaningar som kan uppstå. Detta för att öka kunskapen hos planerare med flera som behandlar frågor om hållbar mobilitet. LÄS MER

  4. 4. 15 minute city: Revolution in Södertälje? : A study on how the concept of 15 minute city can be applied to Södertälje.

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Nora Syaush; Lukas Chamoun; [2023]
    Nyckelord :Keywords: “15 minute city”; Carlos Moreno; density; proximity; diversity; active mobility; TRAST; the urban area Södertälje; Ronna; Case study.; Nyckelord: “15 minutersstaden”; Carlos Moreno; täthet; närhet; mångfald; aktiv mobilitet; TRAST; Södertälje tätort; Ronna; Fallstudie.;

    Sammanfattning : In a society where everything must be within the vicinity and accessible, people face challenges like climate, segregation and inequality. All people have the right to services such as education, care, work and housing without being prevented by unsustainable urban planning. LÄS MER

  5. 5. Hur styrs smart mobilitet? En analys av Lunds kommuns kapacitet för att styra smart mobilitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Matilda Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Governance of smart mobility; Governance of transport systems; Lunds municipality; Social Sciences;

    Sammanfattning : In a future where smart mobility is increasingly common, it is not possible to rely only on the instruments for governance that have been used throughout the ages. Therefore, we need to map and investigate what opportunities exist for governance of smart mobility. LÄS MER