Sökning: "political advertisement"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden political advertisement.

  1. 1. Captivating Communication : The Swedish Prison and Probation Service’s Storytelling and Creation of Legitimacy

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionen

    Författare :Ella Wendt Höjer; [2024]
    Nyckelord :prison; cultural criminology; Nordic exceptionalism; legitimacy; Kriminalvården;

    Sammanfattning : The stories about prison are infinite, and ultimately affect our understanding of incarceration. Punishment and prison are also political, and the shape of the penal system is fundamentally different in different countries. LÄS MER

  2. 2. Gillette ‘We believe: the best men can be’ – the advertisement that shaved itself off the market.

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap

    Författare :Merel Cheng; Lisa Frommann; [2023]
    Nyckelord :Gillette; advertising; advertisement; marketing; brand; gender; masculinity; backlash;

    Sammanfattning : Background:  The 2019 Gillette advertisement ‘We believe: the best men can be’ was released when the #MeToo movement was gaining momentum. The commercial addressed conventional ideas of masculinity and received a lot of public criticism for its message. LÄS MER

  3. 3. Vilseledande skönhet - Konsumentskyddet vid marknadsföring av skönhetsingrepp

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Tindra Johansson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföringsrätt; skönhetsingrepp; sociala medier; vilseledande marknadsföring; konsumentskydd; rättssociologi; rättsvetenskap en. law ; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I takt med att samhället utvecklas så förändras även kroppsidealen. Genom marknadsföring av skönhetsingrepp på sociala medier har ingrepp som faktiskt är förenade med stora hälsorisker blivit normaliserade. LÄS MER

  4. 4. När tiden är essensen - En studie av upphandling vid synnerlig brådska

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Vlora Makolli; [2023]
    Nyckelord :Offentlig upphandling; synnerlig brådska; tvingande hänsyn till ett allmänintresse; procurement; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Huvudregeln i upphandlingsrätt är att upphandlingar ska annonseras. Detta grundar sig i principerna om att upphandlingar ska vara öppna för alla leverantörer att söka för att principerna om fri konkurrens och fri rörlighet av varor och tjänster i den inre marknaden ska säkerställas. Emellertid finns det undantag från denna huvudregel. LÄS MER

  5. 5. Boring but good.A qualitative content analysis of Swedes’ opinions of the retail alcohol on monopoly Systembolaget and a multimodal semiotic analysis of the campaign Experten.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Johan Larsson; [2023]
    Nyckelord :Cultural identity; Sweden; Multimodal semiotic analysis; Content analysis; Systembolaget; State communication; Advertisement; Alcohol; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This study delves into Systembolaget's advertising campaign "Experten" to investigate its influence on public perception and cultural identity. Launched in 2015, the campaign successfully bolstered trust in Systembolaget by 14 percentage points. LÄS MER