Sökning: "political advertisement"

Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade orden political advertisement.

  1. 16. The use of social movements in marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Berggren; Karolina Lander; [2019]
    Nyckelord :Social movements; #Metoo; advertisement; Gillette; mixed method; visual advertising; gender in advertising; emotional branding; audience reception; Sociala rörelser; marknadsföring; visuell marknadsföring; genus i marknadsföring; publikmottagning; Social Sciences;

    Sammanfattning : In today’s marketing, we now and then see organizations using socio-political movements. This phenomenon often creates questions amongst its audience whether the organization genuinely cares about the movement, or whether it is just an easy way to capitalize on the movement. LÄS MER

  2. 17. Brands as Politicians - How Consumers Morally Judge Advocacy Advertising

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lena Maria Halberstadt; Carolin Schumacher; [2019]
    Nyckelord :Advocacy Advertising; Political Debates; Morality; Moral Identity; Moral Judgments; Moral Authenticity; Nike; Gillette; Pepsi; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research was to understand how consumers morally judge advocacy advertising in contemporary consumer culture. The phenomenon was explored with the help of three case studies, namely Nike, Gillette, and Pepsi, all being brands who have taken a political stance in their advertisement campaigns. LÄS MER

  3. 18. Förföljd av reklam? - En utredning om skyddet mot individanpassad onlinereklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Maria Bergström; [2019]
    Nyckelord :rättsvetenskap; förmögenhetsrätt; marknadsföringsrätt; individanpassad reklam; dataskydd; konsumentskydd; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har lett till ett nytt marknadsföringslandskap där näringsidkare i allt större utsträckning använder sig av information om konsumenten för att skapa reklam på individnivå. Genom analys av olika typer av data som enskilda lämnar ifrån sig på den digitala och/eller fysiska marknaden kan företag identifiera potentiella konsumenter och målinrikta sin reklam. LÄS MER

  4. 19. Understanding the data privacy divide between the European Union and the United States

    Master-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Maximin Orsero; [2019]
    Nyckelord :Law and Political Science;

    Sammanfattning : This Thesis seeks to give its reader the tools to understand the data privacy divide between the EU and the US. It explains the crucial notions, historical and jurisprudential factors and regulatory frameworks underlying and constituting it. LÄS MER

  5. 20. Valet 2018 - svänger du åt vänster, svänger jag åt höger : En kvalitativ semiotisk, retorisk och ideologisk analys av Vänsterpartiets och Sverigedemokraternas valfilmer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Katja Sjöblom; Sanna Staflund; [2019]
    Nyckelord :Political communication; semiotics; rhetorics; ideology; election films; political advertisement; Politisk kommunikation; semiotik; retorik; ideologi; valfilmer; politisk reklam;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar på hur Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna konstruerat en av sina valfilmer inför valet 2018. Studiens syfte är att undersöka hur visuella och retoriska medel används och samverkar samt hur respektive partis ideologi tydliggörs i valfilmerna. LÄS MER