Sökning: "politik marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden politik marknadsföring.
1. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER
2. Varumärkesbyggande arkitektur : Arkitekturens betydelse för uppfattningen av en nation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Senaste hundra åren har design utgjort en betydande komponent för uppfattningen av en nation. Typiska faktorer som utgör identiteten av en nation är ekonomi, kultur och politik, där nationers urbana miljö och uttryck utgör en betydande del för att utmärka och identifiera nationen. LÄS MER
3. Vi ska inte prata om det nu, förresten är det redan försent : medierapporteringen av Qatars arrangörskap av Fotbolls-VM 2022
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna uppsats undersöker Qatars kritiserade arrangörskap av det kommande världsmästerskapet i fotboll 2022 genom att studera 72 artiklar från Aftonbladet, Dagens Nyheter och Al Jazira. Syftet med studien är undersöka hur mediebilden av mästerskapet sett ut mellan 2010 och 2019. LÄS MER
4. Var kommer mina kläder ifrån? : En kvalitativ studie om hur uppfattningen och informationen om Country of Manufacture påverkar konsumenters köpbeslut
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur konsumenters köpbeslut påverkas utifrån deras kunskap och uppfattning om produkters tillverkningsland (Country of Manufacture). Metod: I denna studie används den kvalitativa forskningsmetoden där datainsamlingen utfördes genom 10 kvalitativa semistrukturerade intervjuer via telefonsamtal och Zoom-möten. LÄS MER
5. Politik på Facebook - spelar likes roll?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Marketing has become an increasingly important part of politics and today marketing strategies are used to communicate with voters. Communication has become a success factor for the political parties. LÄS MER