Sökning: "politik medialisering"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden politik medialisering.

  1. 1. Politik För dig på TikTok : En kvantitativ innehållsanalys av valrörelsen 2022 på TikTok

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Douglas Cooper; Tuva Åhsberg; [2023]
    Nyckelord :Medialisering; Gestaltningar; Algoritmer; TikTok; Politik; Riksdagsvalet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att kartlägga vilka partier samt vilket politiskt block som fått mest utrymme på plattformen TikTok under valrörelsen 2022. Fokuset är att ta fram ett underlag till hur plattformen ser ut 2022 samt att kunna diskutera eventuella konsekvenser av resultatet. LÄS MER

  2. 2. Populism och journalister: hur påverkas den politiska debatten? : En studie om medialiseringens och populismens påverkan på slutdebatterna under valåren 2006 och 2022

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Isak Barrljung; Jacob Hörberg; [2023]
    Nyckelord :mediatization; politics; Swedish democrats; televised debates; populism; journalism; medialisering; politik; Sverigedemokraterna; tv-sända debatter; populism; journalism;

    Sammanfattning : The political discourse has undergone a change in the past decades, both in Sweden and in most of the Western world. This development has been described by several news agencies in Sweden as the political climate becoming "harder". Previous research shows that the power of journalists has increased with mediatization. LÄS MER

  3. 3. Informationskriget i media- en politisk otjänst?

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Max Berkö; [2021]
    Nyckelord :Media; Informationskrig; Gestaltning; Medialisering; Sverige; Ryssland; Politik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. PRIORITERAD POLITIK PÅ INSTAGRAM - En kvantitativ innehållsanalys över partiers samstämmighet mellan valmanifest och kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Tänzer; Klara Wetterlöv; [2019-07-01]
    Nyckelord :Instagram; politisk kommunikation; valmanifest; riksdagspartier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera hur väl Sveriges rikspartiers kommunikation på det sociala mediet Instagram stämmer överens med sina respektive valmanifest. Teori: I denna uppsatsen används dagordningsteorin och politikens medialisering för att visa på eventuella förklaringar till varför kommunikationen på Instagram eventuellt skiljer sig från partiernas valmanifest. LÄS MER

  5. 5. Politicians in the Media - A Qualitative Analysis of Swedish political leaders in Dagens Nyheter and SVT

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Gustaf Rossi; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med den här magisteruppsatsen är att förstå vilken roll medierna har i en demokrati genom hur de konstruerar identiteterna på landets ledare. Metoderna som användes var en Kvalitativ innehållsanalys kombinerat med en Kritisk diskursanalys (CDA). LÄS MER