Sökning: "politis"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet politis.
1. The Influence of Investors on Stress – a Blessing or a Curse for New Venture Teams? A Qualitative Study of Private Equity Investors’ Influence on Stress Experienced in New Venture Teams
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Entrepreneurs often face high levels of stress (Boyd & Gumpert, 1983; Shepherd, Marchisio, Morrish, Deacon & Miles, 2010) and stress has been found to affect a team’s performance (Driskell, Salas & Johnston, 1999). At the same time, private equity investors are a common source to gain external funding, while being known for their value-added roles as well as potential risks (De Clercq, Vance, Lehtonen & Sapienza, 2006; Politis, 2016). LÄS MER
2. Entrepreneurial Venture Failure Experiences : An analysis into causes, costs, and outcomes of venture failure
Magister-uppsats, KTH/Entreprenörskap och Innovation; KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Research on entrepreneurship focuses on success which ignores the high failure rate of new ventures. Many new ventures fail so how entrepreneurs deal with it when their venture fails? Successful entrepreneurs praising the advantages of failure as a valuable teacher. LÄS MER
3. ENTREPRENEURIAL VENTURE FAILURE EXPERIENCES : AN ANALYSIS INTO CAUSES, COSTS, ANDOUTCOMES OF VENTURE FAILURE
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Forskning om entreprenörskap fokuserar på framgång som ignorerar den höga felfrekvensen av Nya företag. Många nya företag misslyckas så hur entreprenörer hantera det när deras företag misslyckas? Framgångsrika entreprenörer prisar fördelarna med misslyckande som en värdefull lärare. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföring : En observationsstudie över kundbeteendet på OnOff i Kalmar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Vi valde att skriva vår C-uppsats om sinnesmarknadsföring och hur detta påverkade kundernas agerande i butiken. Vi såg detta ämne som väldigt intressant och något som låg rätt i tiden. Att sinnesmarknadsföring sedan är ett nytt ämne vilket är hyfsat outforskat gjorde oss ännu mer intresserade inom detta område. LÄS MER
5. ICA-Stig: mannen, historien, varumärket - Hur en fiktiv frontfigur används i ett varumärkesbyggande syfte
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problem och syfte: Det blir allt svårare för företag att utmärka sig. För att bli mer effektiva i sitt varumärkesbyggande behöver företag förstå hur de kan utveckla en varumärkesidentitet. En trend att använda sig av fiktiva figurer har vuxit sig stark. LÄS MER