Sökning: "politisk reklam"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden politisk reklam.

  1. 21. Dockor, hyenor och kärlek : En jämförande studie av de politiska valfilmerna inför valet 2010

    Kandidat-uppsats, Humanistiska fakulteten; Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK); Stockholms universitet

    Författare :Saga Rosén; [2011]
    Nyckelord :political communication; TV-commercial; advertising; rhetoric; visual communication; Politisk kommunikation; reklam; retorik; visuell kommunikation; tv-reklam;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att klarlägga hur de politiska partierna formulerar sitt budskap i tv-reklam inför valet till Sveriges riksdag 2010. Teoretiska perspektiv: I denna studie används teori om politisk kommunikation, reklam och marknadsföring. Metod: Tre olika metoder användes vid denna studie. LÄS MER

  2. 22. Och nu blir det reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Elin Larsson; Johan Heikensten; [2010]
    Nyckelord :Political advertisement; commercials; advertising strategies; negative advertising; issue; image; rhetorical analysis; semiotics; rhetoric; videostyle; communication; EU-election; politisk tv-reklam; reklamfilm; reklamstrategi; utmanarstrategi; negativ reklam; sakfråga; image; bildanalys; retorisk analys; semiotik; retorik; videostyle; kommunikation; EU-val; incumbent;

    Sammanfattning : Och nu blir det reklamfilm - En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009 Seminar date: 2010-01-14 Department: Media- and Communication science Report category: Degree project undergraduate level Authors: Johan Heikensten and Elin Larsson Advisor: Kristoffer Holt Purpose: When TV4 for the first time offered advertising time to the Swedish political parties for the upcoming election of the European Parliament in 2009, a huge debate broke loose in the media. Regardless of opinions on the matter, we find it safe to say that political television commercials will have a great influence on future election campaigns in Sweden. LÄS MER

  3. 23. Ideologi eller marknad? : En kvalitativ studie om hur de ideologiska värderingarna närvarar, i de svenska riksdagspartiernas politiska tv-reklam, under valet 2010.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Sofie Berglund; Emilie Lindqvist; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den strategiska politiska kommunikationen och valkampanjerna har blivit allt viktigare (Nord & Strömbäck, 2003, s.47). LÄS MER

  4. 24. Kreativ marknadsföring- En studie av svenska partiers marknadsföring

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petter Kjellen; Jesper Paulsson; [2007]
    Nyckelord :Politik; marknadsföring; kreativitet; värderingar; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Politisk marknadsföring är ur många perspektiv ett intressant ämne. I Sverige spenderade de sju riksdagspartierna officiellt sammanlagt 175 miljoner kronor vid valet 2006 på marknadsföring. Problematiken med partiers marknadsföring är att de saknar en produkt och det de säljer är deras värderingar. LÄS MER

  5. 25. Öppna arenor och slutna rum : några kommunikationskonsulter i Dalarna ser på opinionsbildning

    Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Helene Persson Grafman; [2006]
    Nyckelord :opinionsbildning; PR; lobbying;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ta reda på hur lokala kommunikationskonsulter i Falun/Borlänge-regionen ser på opinionsbildning via professionella konsulter. De centrala begrepp som avhandlas är PR, opinionsbildning och lobbying.Den teoretiska ram som omger undersökningen består av de teoribyggen som skapats av Jürgen Habermas, James E. LÄS MER