Sökning: "pop culture"

Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade orden pop culture.

  1. 21. Den interaktiva barnboken : en jämförande undersökning av tryckta och digitala bilderböcker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Lina Alfredsson; [2021]
    Nyckelord :Interaktivitet; Barnböcker; Editionsfilologi; Konvergenskultur; Codex; Digitalt medium; Förlagsmarknad; interactivity; children s books; convergence culture; digital medium; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This study examines potential similarities and differences between the interactivity in six children’s books, published in physical and digital media. The literature included in this research is the hardcover version of Hur gick det sen?, the hardcover version of Alice’s Adventures in Wonderland: A Pop-up Adaption, the mobile application Känner du Pippi Långstrump?, the mobile application Vem bestämmer?, the e-book version of There's a Dragon in Your Book and finally The Little Mermaid – A Magical Augmented Reality Book which consists of a hardcover book and a mobile application. LÄS MER

  2. 22. Mannen med ett vackert yttre och ett kraftfullt kroppsspråk : En kvalitativ semiotisk analys av maskuliniteten inom koreansk populärkultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Anna Lindgren; Isabelle Johansson; [2021]
    Nyckelord :Korea; Hallyu; masculinity; digital globalization; gender neutral;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine and analyse how the Korean pop culture depicts Korean masculinity. The theoretical point of departure in this study is based on Connell's theory of masculinity in order to define the Korean masculinity. LÄS MER

  3. 23. Fill up the bottle with iconic liquid: a qualitative research conceptualising iconic packaging

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Svensson; Amanda Nordlander; Emilia Eckerholm; Isabell Schönström; [2021]
    Nyckelord :Cultural branding; iconic brands; packaging design; brand equity; brand identity.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how a brand’s packaging design becomes iconic through entering pop culture/art. Design/methodology/approach: This paper is of qualitative nature, based on a traditional literature review along with multiple case-study research. LÄS MER

  4. 24. Att vara ute : En explorativ studie av HBTQ+nattlivets roller och förutsättningar i 2010-talets Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Kajsa Jonsson; Hajna Finta; [2021]
    Nyckelord :Nattliv; nattklubb; queer; HBTQ ; HBTQ nattliv; trygghet; trygga rum; kulturell hållbarhet; social hållbarhet; nattekonomi; Stockholm;

    Sammanfattning : Under 2010-talet har det rapporterats om en ökning och förändring i Stockholms nattliv, samtidigt som lokaltidningar skrivit om enskilda nedstängningar av HBTQ+klubbar. Vi ser därmed ett behov av att samla kunskap och skildra erfarenheter som är situerade i Stockholms HBTQ+nattliv, då vi anar att olika delar av nattlivet existerar på olika villkor och har olika förutsättningar för att etableras och fortleva. LÄS MER

  5. 25. HOMO  PULCHRITUDUS : Beauty as a Product of Dominant Ideology and its Representations in Film

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Filosofiska institutionen

    Författare :Evangelia Gerontaki; [2021]
    Nyckelord :Beauty; Art; Cinema; System; Systems of Thought; Foucault; Nietzsche; Jung; Narratives; Story telling; Film; Panopticon; Genealogy;

    Sammanfattning : This dissertation approaches the concept of beauty. Looking through the consistent efforts ofphilosophers and artists over the centuries to define and capture beauty, we come to the conclusionthat such a thing is impossible in its entirety. The rules and the standards that measure out thebeautiful. LÄS MER