Sökning: "pop-culture"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade ordet pop-culture.
1. Fyra av fem stjärnor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Aim of thesis: The purpose of this study is to explore how today's music criticism is expressed in Swedish media and whether the geographical proximity to musical acts can influence the character of the music review. To do this, we looked at different aspects such as the content, the grading and the overall tonality in reviews of records. LÄS MER
2. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER
3. Circumventing censorship : a multimodal critical discourse analysis of the Bulgarian satirical newspaper Pras Press
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This thesis examines the role of political satire in the Bulgarian public sphere through the case of the satirical newspaper Pras Press. The bi-weekly publication is centered around political cartooning and reports on public affairs issues from pop culture to current events. LÄS MER
4. Förskolebarn disskuterar genus utifrån disneys film Frost : En kvalitativ studie om barns perspektiv på genus
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftade till att studera barns perspektiv på genus utifrån fyraDisney-karaktärer. Studien riktar sig till verksamma pedagoger inom förskolan ochkan bidra till en förståelse om genus och barns könsföreställningar. LÄS MER
5. Movie-ing Forward: Climate Change Narratives and Imaginaries in Children’s Animated Films
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Children primarily learn about climate change (CC) through media, including children’s films. Films can influence emotions, shaping perceptions and actions regarding CC. However, research focusing on media narratives consumed by children is lacking, leaving a significant knowledge gap. LÄS MER