Sökning: "popularitet sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden popularitet sociala medier.

  1. 1. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabella Sigurdson; Julia Högne; [2023]
    Nyckelord :timeless fashion; social media; trends; fashion; consumption; longevity.; tidlöst mode; sociala medier; trender; mode; konsumtion; långvarighet.;

    Sammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER

  2. 2. Politisk kommunikation och sociala medier: TikTok, en politisk arena där popcornätande och öldrickande vinner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Edvin Kenning; Hugo Östlin; [2023]
    Nyckelord :Political communication; rhetoric; personalization; populism; frontstage; backstage; third act; TikTok; Instagram; democracy; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study aims to provide insights into political communication on social media, particularly the rise of right-wing populist parties among young voters and their connection to the theories of personification, populism, and dramaturgy. It focuses on how the Moderate Party adapts and structures its communication strategies on TikTok and Instagram in preparation for the 2022 election to engage followers. LÄS MER

  3. 3. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Veronica Ortega Jönsson; Emil Tyssling Engström; [2023]
    Nyckelord :Virtual products; Hedonic value; Social ties; Social identity; PLS-SEM; buyer behaviour.; Virtuella produkter; Hedoniskt värde; Sociala band; Social identitet; PLS-SEM; Köpbeteende.;

    Sammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER

  4. 4. Moder, trälinna eller sköldmö? : en undersökning av vikingakvinnans roll i populärkultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Susanne Fogelström; [2023]
    Nyckelord :Viking age; Gender archaeology; popular culture; androcentrism; gender constructions; intersectionality; Vikingatid; Genusarkeologi; populärkultur; androcentrism; genuskonstruktioner; intersektionalitet;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte var att undersöka hur vikingakvinnan framställs i två stora populärkulturella medier. Detta för att närmare förstå vilken bild som förmedlas via film och skönlitteratur, och i förlängningen vad som når den stora publiken. LÄS MER

  5. 5. Orsaker, attityder och sociala mediers påverkan på ungdomars användning av e-cigaretter och vitt snus : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Anna Garpefjäll; Madeleine Friberg; [2023]
    Nyckelord :Adolescence; attitude; health literacy; nicotine; social media; Attityd; hälsolitteracitet; nikotin; social media; ungdomar;

    Sammanfattning : Introduktion/Bakgrund: Det beroendeframkallande ämnet nikotin kan locka ungdomar att börja använda det. Nikotininnehållande produkter som e-cigaretter och vitt snus marknadsförs på sociala medier samt kan användas av familj och vänner vilket kan ge upphov till ett beroende hos ungdomar. LÄS MER