Sökning: "popularity on the web"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden popularity on the web.
1. ”Which way, western woman?” : An Intersectional Multimodal Critical Discourse Analysis on the portrayals of women on YouTube web-TV channel ’Riks’
Master-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för mänskliga rättigheter och demokratiSammanfattning : In Sweden, the web-TV channel Riks which is a media initiative on YouTube by nationalist political party Sweden Democrats, has gained popularity contributing to the normalization of nationalist discourses. The aim of this study is to analyze how the discursive and visual construction and representation of women on Riks are created in nationalist discourse. LÄS MER
2. Sportjournalistik, möt TikTok – Underhållning i kvadrat : En kvantitativ innehållsanalys med nyhetsvärden i centrum
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Since the birth of social media, journalism has been challenged through an increasing social media popularity. Newsrooms have consequently established a presence in social media of their own. LÄS MER
3. Att välja rätt färg inom digital marknadsföring : Hur upplever människor en bild beroende på dess färgsättning?
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Detta examensarbete undersöker vilken betydelse färgval har utifrån skapade reklaminslag, anpassat för Instagram. Vi utgår från några grundläggande begrepp om visuell färguppfattning som har sitt ursprung i färgteori, färgpsykologi, färgsystem och färguppfattning. LÄS MER
4. Svenska hundägares inställning till spannmålsfritt foder : en enkätstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Det finns ett enormt utbud av foder att välja mellan som hundägare idag. En typ av foder som under de senaste decennierna ökat i popularitet är spannmålsfritt foder. I spannmålsfria foder ersätts spannmål ofta med baljväxter som ärtor och linser. LÄS MER
5. Type of online sales channel as a determinant of consumers’ perception of its e-service quality : An experimental study of Generation Y on the e-commerce market
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : With the growing popularity of e-commerce, this market has become highly competitive, prompting companies to develop an appropriate strategy. As it turned out, focusing on e-service quality is the key and most competitive strategy in this market. LÄS MER