Sökning: "portal rendering"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden portal rendering.

  1. 1. Robust non-Abelian geometric phases on three-qubit spin codes

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Materialteori

    Författare :Parham Azish; [2024]
    Nyckelord :Quantum information theory; Holonomic quantum computing; non-abelian systems;

    Sammanfattning : Quantum holonomies are non-Abelian Geometric Phases predominantly observed in adiabatic, non-adiabatic, or measurement-based quantum evolutions. Their significance lies in their potential utility within quantum computing due to their robustness against noise throughout the parameter path. LÄS MER

  2. 2. Testing scalability of cloud gaming for multiplayer game

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Dan Printzell; [2018]
    Nyckelord :Cloud Gaming; Scalability; Network; Software Rendering;

    Sammanfattning : Background. The rendering of games takes a lot of processing power and requires expensivehardware to be able to perform this task in a real-time with an acceptableframe-rate. Games often also require an anti-cheat system that require extrapower to be able to always verify that the game has not been modified. LÄS MER

  3. 3. Complex Transformative Portal Interaction

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Markus Tillman; [2015]
    Nyckelord :Portal; Interaction; Intersection; Rendering;

    Sammanfattning : Context. A portal in computer graphics is an opening which connects two spaces together. Portals can be used for occlusion culling for indoor environments or wormhole-like effects. This thesis address the latter and focus on how objects interact with such portals. LÄS MER

  4. 4. 3D-portal : Kommunikation i 3D

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Jens Bergman; Fredrik Wallin; [2014]
    Nyckelord :3D; Time-of-flight; real time; video call; 3D; Time-of-flight; realtid; videosamtal;

    Sammanfattning : I dagens samhälle används internet för kommunikation mellan människor runtom i världen. Det första videosamtalet gjordes runt år 1940 och det är dags fören utveckling, där 3D är något som skulle kunna göra videomöten mer verkliga. LÄS MER

  5. 5. Fast complex transformative portals

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Anton Petersson; [2013]
    Nyckelord :transformative portals; image-space; geometry hybrid algorithm;

    Sammanfattning : In this thesis an image-space and geometry hybrid algorithm for portal rendering is con- structed and evaluated in terms of correctness and performance. A number of tests are de ned and out of these three are selected and executed. LÄS MER