Sökning: "porter strategy case study"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden porter strategy case study.
1. Harnessing Opportunities: A Policy Analysis of a Developing Country A single case study on Indonesian policymakers
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This thesis examines how developing countries, with a specific focus on Indonesia, respond to the reconfiguration of Global Value Chains (GVCs). Previous research has overlooked the policy perspectives in this context. LÄS MER
2. Value creation through Businesses’ Support of Community Development
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The demand for integrating Corporate Social Responsibility into business has increased during recent decades. Despite the dramatic growth of demand for CSR, some researchers still criticize that it is a waste of money. However, other researchers see CSR as an opportunity and advantage to become more profitable and create a better reputation, etc. LÄS MER
3. Differentiering inom en växande marknad : En fallstudie om Vainu
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Denna studie förklarar hur differentiering kan uppnås genom att tillämpa Blue Ocean strategin och om strategin är hållbar i praktiken. Företaget som valts för denna fallstudie är Vainu. LÄS MER
4. Bibehållning av konkurrenskraft i en digitaliserad marknad : En studie om hur digitala transformationer har påverkat kommunikationsstrategin inom detaljhandeln
M1-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Digitaliseringen har senaste åren påverkat företagsverksamhet, deras kommunikation med kunderna samt hantering av marknadsföringen. Bibehållning av konkurrenskraft inom detaljhandelns har blivit tuffare med allt bredare användning av Webb 2.0 samt sociala medier. LÄS MER
5. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER