Sökning: "positionering banker"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden positionering banker.

  1. 1. Varumärkespositionering i serviceföretag : En studie om skillnader mellan banker och fastighetsmäklarföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hans-Magnus Malmström; Rebecka Rydberg; [2014]
    Nyckelord :Positioning; service; brand; differentiation; brand equity; brand image; Positionering; service; varumärke; differentiering; brand equity; brand image;

    Sammanfattning : Bakgrund: De flesta är medvetna om att vi matas med och påverkas av varumärken, men sällan om det arbete som ligger bakom ett varumärkes uppbyggnad. Därför är det av stor vikt vid varumärkesuppbyggnaden att förankra de värderingar som företaget vill positionera sig med. LÄS MER

  2. 2. Vart tar dina pengar vägen? En studie av hur den aktuella ekonomiska situationen är för de fyra största svenska bankerna idag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camilo Gutiérrez Alfaro; Rima Gorgis Warda; [2012-03-29]
    Nyckelord :Ekonomisk situation; bankernas nyckeltal; kreditförluster; räntemarknaden; likviditetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problem: I Sverige, liksom i många andra länder ingrep regeringar och myndigheter för att sätta in åtgärder och garantier för att lindra effekten av finanskrisen. Innan dess hann det dock få förödande och långtgående konsekvenser för många då det i krisens spår blev fallande börser och ökade priser på olja, gas och bostäder och i synnerhet många i USA fick gå från hus och hem. LÄS MER

  3. 3. Islamic Banking i Sverige : En studie om hur en islamisk bank skulle kunna marknadsföras och finansieras på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Imad Jaffer; Samir Nabil; [2012]
    Nyckelord :Islamic banking; Marketing; Finance; VI; Bootstrapping; interest; Islamisk bank; Marknadsföring; Finansiering; Ränta; Räntefri ekonomi;

    Sammanfattning : Idag finns det många muslimer i Sverige som inte har ett alternativ vad gäller val av banker som agerar i linje med deras tro där det råder ett förbud mot ränta. Studien ämnar undersöka hur man kan marknadsföra och finansiera en islamisk bank i Sverige, vilka nyckelfaktorer som finns samt vilka som går att använda för en lyckad positionering i den svenska bankmarknaden. LÄS MER

  4. 4. Bankens räntesättning : En kvalitativ studie av Nordea

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Karoline Sundström; Frida Clahr Bolkeus; [2007]
    Nyckelord :Räntesättning; Riksbank; Nordea; Utlåningsränta; Ränta; Centralbank;

    Sammanfattning : Vår uppsats belyser hur bankerna arbetar när de sätter sina utlåningsräntor till privatkunder. Vilka konkurrenskrafter som de måste ta hänsyn till och hur bankerna försöker positionera sig på marknaden. LÄS MER