Sökning: "positionering branding"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden positionering branding.

  1. 1. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emil Karlsson; Ludwig Strömsten; [2022]
    Nyckelord :Sports; gender; social media; Instagram; stereotypes; brand; rhetoric; visual rhetoric; Idrott; genus; sociala medier; Instagram; stereotyper; varumärke; retorik; visuell retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER

  2. 2. Att förmedla en bostad och sitt varumärke : En kvalitativ studie om hur fastighetsmäklare förmedlar sitt personliga varumärke samt positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Vida Gustavsson Ramnebrink; Diellza Xhemajli; [2020]
    Nyckelord :Real estate agents; quality of service; personal branding; positioning; trust; Word-of-mouth; communication.; Fastighetsmäklare; tjänstekvalitet; personligt varumärke; positionering; förtroende; Wordof-mouth; kommunikation.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur fastighetsmäklare positionerar sig på den konkurrensutsatta marknaden därefter dra en jämförelse utifrån detta. Målsättningen med denna studie är vidare att undersöka hur de valda fastighetsmäklarna arbetar med service och tjänstekvalitet utifrån sitt personliga varumärke. LÄS MER

  3. 3. Bilden av landsbygden : Hur landsbygdskommuners visioner återskapas på Instagram

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Antonsson; [2020]
    Nyckelord :population decline; Instagram; rural municipalities; place marketing; joint place making; place branding; befolkningsminskning; Instagram; landsbygdskommuner; platsmarknadsföring; gemensamt platsskapande; platsvarumärke;

    Sammanfattning : Utifrån situationen att befolkningen i Sveriges landsbygdskommuner minskar trots att landets befolkning i stort ökar (Erlingsson, Syssner & Ödalen, 2015), blir det allt svårare för dem att upprätthålla en tillfredsställande nivå av service och utveckling (Bjerke & Mellander, 2017; Stockdale, 2004). Attraktionen av intressenter blir därför en förutsättning för att kommunerna ska kunna bedriva sin verksamhet (Fredriksson, Färdigh & Törnberg, 2018). LÄS MER

  4. 4. Har den digitala pizzamenyn en genomtänkt stil? : En analys av lågprispizzeriors design av menyer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Jessica Ericson; Aurora Hammam; [2020]
    Nyckelord :Branding; brand identity; contrasts; design; gestalt laws; graphic elements; icons; images; layout; pizzeria; positioning; typography; Bilder; dekorelement; design; gestaltlagar; ikoner; kontraster; layout; meny; pizzeria; positionering; typografi; varumärke; varumärkesidentitet.;

    Sammanfattning : Det finns studier som anger rekommendationer för att designa en väl utformad restaurangmeny. Syftet med rapporten är att undersöka om pizzeriapersonal och formgivare designar digitala pizzamenyer genom medvetna val utifrån de designprinciper och designrekommendationer som finns. LÄS MER

  5. 5. Energidryckmarknaden - var finns hålen i marknaden? : En kvalitativ ansats kring marknadspositionering på energidryckmarknaden med intervjuer från NOCCO, NAIA och energidryckkonsumenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anisa Hodzic; Nicki Monsefi; [2020]
    Nyckelord :Positionering; konkurrens; konsumentbeteende; varumärke; energidryck och etablering.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date                                    2020-06-09 Level                                  Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution    School of  Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University. Authors        Hodzic, Anisa                     & Monsefi, Nicki (98/11/06)                        (98/12/18) Title                                    The energy drink market - where are the gaps in the market?  Tutor                                  Aswo Safari Keywords       Positioning, competition, consumer behavior, branding, energy drink and establishment. LÄS MER