Sökning: "positionering fotboll"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden positionering fotboll.

  1. 1. Fotbollsmålvaktens involvering i lagets offensiva spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Stefan Arnshed; [2021]
    Nyckelord :Attacking play; Build-up play; Decision making; Football; Goalkeeper involvement; Goalkeeper positioning; Soccer; Soccer goalkeeper; Anfallsspel; Beslutsfattande; Fotboll; Fotbollsmålvakt; Målvaktens involvering; Målvaktens positionering; Uppbyggnadsspel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera målvaktens involvering i spelet för ett elitsatsande U17-lag, samt analysera om ökat deltagande av målvakten i spelet statistiskt leder till fler respektive färre offensiva bollkontroller, målchanser, samt mål. Metod: Arbetet har genomförts utifrån en strukturerad empirianalys av formen icke- deltagande observationsstudie. LÄS MER

  2. 2. IK Sirius fotboll : vägen tillbaka till Allsvenskan

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Samer Josef Dirawi; [2014]
    Nyckelord :differentiering; segmentering; positionering; varumärke; CSR; fotboll; IK Sirius;

    Sammanfattning : Många fotbollslag har ambitioner att spela i den högsta divisionen där de kan konkurrera med landets bästa fotbollslag. Många fotbollslag som IK Sirius har haft svårt att nå toppen då de saknar resurser för att etablera sig bland de bästa fotbollslagen. LÄS MER

  3. 3. Kära dagbok. Hur går det till när man tar guld? : Innehållsanalys av Spendrups reklamkampanj

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Maria Bondesson; Therese Karlsson; [2006]
    Nyckelord :reklam; kampanj; Norrlands Guld; Spendrups; Guld till alla; innehållsanalys;

    Sammanfattning : This is a case study of the advertising campaign “Guld till alla” (Gold to Everyone) embarked upon by Spendrups Bryggeri AB in a bid to promote Norrlands Guld, during the period 2004. The approach used by Spendrups will be compared with theories about communication planning, communication strategies, target group definition and how to create effective advertising. LÄS MER