Sökning: "positionering hotell"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden positionering hotell.

  1. 1. Hotellobbyn - En plats för sensoriskt samspel : En kvalitativ studie om hur hotell bör tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Beatrice Petersson; Lovisa Skoglund; Josefina Wetterholm; [2018]
    Nyckelord :Hotel lobby; sensory marketing; experience; first impression; positioning; Hotellobby; sinnesmarknadsföring; upplevelse; första intryck; positionering;

    Sammanfattning : Syfte & forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra på vilka sätt hotell kan tillämpa sinnesorienterad marknadsföring i sin lobby för att förbättra sina gästers upplevelse och därmed stärka sin position på marknaden. Med syftet som bakgrund formulerades två forskningsfrågor: • Vilken betydelse har ett första intryck i en lobby och hur kan det påverkas av sinnesorienterad marknadsföring? • Hur kan en mer positiv kundupplevelse i lobbyn, via sinnesorienterad marknadsföring, vara stärkande för ett hotells varumärke? Metod: Studien är grundad i en kvalitativ forskningsmetod för att uppnå en djupare förståelse för ämnet. LÄS MER

  2. 2. ”Connect and share” – Den delningsbara destinationen : En intervjustudie som belyser Airbnb och vilka funktioner plattformen har för en destinations utveckling

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Johansson; Sofia Eliason; [2018]
    Nyckelord :Airbnb; destination development; digitization; society; marketing; mobility; sharing economy; Airbnb; delningsekonomi; destinationsutveckling; digitalisering; marknadsföring; mobilitet; samhälle;

    Sammanfattning : Delningsekonomi är ett fenomen som vuxit och tagit allt större plats inom turismindustrin genom exempelvis företag som Airbnb. Denna nya ekonomi opererar utanför den traditionella marknaden och kan därför inte anses bidra till samhället på samma sätt som företag inom den traditionella marknaden gör, samtidigt som företag som exempelvis Airbnb konkurrerar med bland annat vandrarhem, campingar och en del hotell. LÄS MER

  3. 3. Viskningar och rop på hjälp! : En kvantitativ studie över profileringen av Scandic Plazas hotellrestaurang

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Therese Edin; Johan Edin; [2013]
    Nyckelord :Positioning; Service; Servicequality; Storytelling; Pricing; Local food; Hotel; Restaurant; Positionering; Service; Servicekvalitet; Storytelling; Prissättning; Lokalproducerat; Hotell; Restaurang;

    Sammanfattning : Scandic Hotels AB driver två hotell i Umeå, Scandic Umeå Syd samt Scandic Plaza Umeå. Det förstnämnda är beläget på Teg ca 15 minuters promenad från centrum, medan det andra ligger mitt i centrum. LÄS MER

  4. 4. Intäktsoptimering - om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ann-Sofie Palm; Magnus Östman; [2006]
    Nyckelord :internet som boknings- och distributionskanal. revenue management; Economic planning; Ekonomisk planering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intäktsoptimering – om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Författare: Ann-Sofie Palm och Magnus Östman Handledare: Gustav Kastberg och Ola Mattisson Problemformulering: Den tekniska utvecklingen har gjort Internet till ett betydelsefullt redskap för hotellen i dess arbete med bokning och distribution. Internetanvändandet har medfört möjligheter för hotellen att öka sina intäkter. LÄS MER

  5. 5. Processen fram till en positioneringsstrategi - Visa din plats!

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lisa Petersson; Johanna Zäther; Tara Kalantari; [2005]
    Nyckelord :strategi; branschanalys; swot-analys; positionering och profilering; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen kommer visa på den process som ett företag kan gå igenom för att finna sin positioneringsstrategi Vi belyser vikten av att samtliga steg finns med i processen och deras inbördes påverkan och behov av varandra. Syftet är att beskriva och analysera processen för positioneringsstrategi av ett enskilt eller nyetablerat hotell på en konkurrensutsatt hotellmarknad. LÄS MER