Sökning: "positionering nätverk"

Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden positionering nätverk.

  1. 6. Self-supervised learning of camera egomotion using epipolar geometry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fereidoon Zangeneh Kamali; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Visual odometry is one of the prevalent techniques for the positioning of autonomous agents equipped with cameras. Several recent works in this field have in various ways attempted to exploit the capabilities of deep neural networks to improve the performance of visual odometry solutions. LÄS MER

  2. 7. Den perfekta pedofilen : En diskursanalytisk studie av avhållsamma pedofilers bloggar

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Julia Greip; [2020]
    Nyckelord :pedofili – avhållsamma pedofiler – stigma – bloggar – subjektsposition – motdiskurs;

    Sammanfattning : Avhållsamma pedofiler – pedofiler som inte vill agera sexuellt gentemot barn – är en grupp som trots sin avhållsamhet riskerar att stigmatiseras på grund av sin pedofili. Med diskurs-analytisk metod analyseras bloggar skrivna av fem avhållsamma pedofiler, utifrån vilka subjektspositioner de intar och hur de konstruerar pedofili. LÄS MER

  3. 8. Den gynnsamma länken mellan studenter och näringsliv? : En studie av fem studentkonsultföretag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sofia Gudmundsson; Julia Bohlin; [2019]
    Nyckelord :Student consulting companies; knowledge companies; social capital; network; competence; knowledge transfer; positioning; branding; relationships; community; commitment; location; Studentkonsultföretag; kunskapsföretag; socialt kapital; nätverk; kompetens; kunskapsöverföring; positionering; varumärke; relationer; gemenskap; engagemang; lokalisering;

    Sammanfattning : Title: The beneficial link between students and industry? - A study of five student consulting companies Purpose: The study aims to create an understanding of student-consultancy companies' and their interaction with the environment. This purpose resulted in the following research questions: How does student-driven consulting companies’ function? o Which network-related connections do the companies have? o What are the critical factors for the companies? Methodology: A qualitative case study with an abductive approach has been used in this essay, in order to be interpretative. LÄS MER

  4. 9. Jämförelse av metoder för anslutning av GNSS-mätning till referenssystemet SWEREF 99

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Erik Hanson; Joel Öqvist; [2019]
    Nyckelord :SWEPOS Post Processing Service; VRS; session duration; baseline length; GNSS; SWEPOS Beräkningstjänst; VRS; sessionstid; baslinjelängd; GNSS;

    Sammanfattning : GNSS är idag den vanligaste tekniken för positionering och för att ansluta punkter till det nationella referenssystemet SWEREF 99. Systemet realiseras av ett nätverk av permanenta referensstationer, SWEPOS. Nätet består av ett mindre antal stabilt förankrade klass A-stationer och ett större antal, men mindre stabila klass B-stationer. LÄS MER

  5. 10. Högerpopulism i sociala medier : En komparativ innehållsanalys och en social nätverksanalys

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Ericsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att åskådliggöra hur Alternativ för Sverige (AfS) och Sverigedemokraterna (SD) kommunicerar i sociala medier och att bidra med kunskap kring hur respektive parti positionerar sig i relation till högerpopulistiska aktörer och ”alt-right” i de digitala politiska landskap som växt fram under de senaste åren. I uppsatsen undersöks detta genom en innehållsanalys av partiernas kommunikation på Facebook, samt genom en undersökning av vilka relationer AfS och SD har till andra aktörer i sociala medier med hjälp av en social nätverksanalys. LÄS MER