Sökning: "positionering restaurang"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden positionering restaurang.

  1. 1. Towards Understanding the “User of the Future”

    Master-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Ramon Andres Amezcua Hidalgo; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A fast-moving technological landscape is driving companies of today to constantly search for the solutions of tomorrow. As a result, companies are constantly searching for the next big thing and speculating on possible futures. LÄS MER

  2. 2. Viskningar och rop på hjälp! : En kvantitativ studie över profileringen av Scandic Plazas hotellrestaurang

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Therese Edin; Johan Edin; [2013]
    Nyckelord :Positioning; Service; Servicequality; Storytelling; Pricing; Local food; Hotel; Restaurant; Positionering; Service; Servicekvalitet; Storytelling; Prissättning; Lokalproducerat; Hotell; Restaurang;

    Sammanfattning : Scandic Hotels AB driver två hotell i Umeå, Scandic Umeå Syd samt Scandic Plaza Umeå. Det förstnämnda är beläget på Teg ca 15 minuters promenad från centrum, medan det andra ligger mitt i centrum. LÄS MER

  3. 3. Klimatsmart snabbmat : En studie av Max gröna positionering

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Augustsson; Gustaf Nolinder; [2009]
    Nyckelord :grön positionering; grön marknadsföring; Max; snabbmatsbranschen; grön kommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur dagens klimatsituation har blivit enmarknadsföringsfråga. Företag kan positionera sig som det gröna och medvetnaalternativet och på så sätt attrahera nya kunder. Det denna uppsats vill undersöka är omdenna trend även har nått en bransch som inte är lika förknippad med miljöproblem. LÄS MER

  4. 4. Varumärket som positioneringsinstrument : en studie inom business-to-business

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Julia Göransson; Maria Wik; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Varumärke; identitet; positionering; märkeslojalitet; business-to-business; Peter Gustavsson; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vår utgångspunkt i uppsatsen är att produktskillnaderna blir allt mindre och det emotionella värdets betydelse blir allt större. I och med detta får varumärket en allt större betydelse även inom business-to-business. Syfte: Vi avser att undersöka ICA Menyföretagens identitet samt vad dess varumärke står för. LÄS MER