Sökning: "positionering varumärke associationer"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden positionering varumärke associationer.

  1. 1. Formgivning inom musikbranschen - Hur en logotyp kan utformas för en ny artist

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Julia Sixtensson; Andrea Ynnerman; [2018]
    Nyckelord :formgivning; grafisk design; musikbranschen; logotyp; artist; värdeord; varumärke; musik; visuellt; musiktjänster; varumärkesidentitet; design;

    Sammanfattning : Idag framställs en musikartist visuellt på sociala medier och musiktjänster där v arumärkesimage, såsom som logotyper, i många fall avgör om målgruppen blir intresserad av en specifik artist. Författarna har kommit i kontakt med artisten Chelsea Muco som är en ny svensk sångerska som är i behov av en visuell identitet i form av en logotyp innan hon ska släppa sin musik för första gången. LÄS MER

  2. 2. Sinnenas betydelse för varumärkesposition : En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Marie Carlsson; [2015]
    Nyckelord :Varumärke; Varumärkesidentitet; Positionering; Differentiering; Sinnemarknadsföring; Sinnesuttryck; Sinnessensationer.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbete, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, kurskod 2FE73E, VT 2015. Författare: Marie Carlsson Handledare: Martin Amesteus Titel: Sinnenas betydelse för varumärkesposition- En fallstudie av FIKAs strategiska position på den amerikanska marknaden. LÄS MER

  3. 3. Det "gaur" i alla tiders Kalmar : En fallstudie i kommunalt varumärkesarbete och dess påverkan på demokratin

    Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Emilia Johansson; [2011]
    Nyckelord :branding; varumärke; kommun; demokrati; strategisk kommunikation; identitet; kärnvärde; positionering; målgrupp; tillväxt; Kalmar; Jenny; kommersialisering;

    Sammanfattning : Den här undersökningen fokuserar på kommuners etablering som varumärken. Man kan beskriva det som en kommersialisering hos kommunerna där de säljer sitt varumärke i princip på samma sätt som ett företag gör, vilket gör det problematiskt att vara opartisk, neutral och framför allt en demokratisk institution som verkar för det allmännas bästa i alla lägen. LÄS MER

  4. 4. Saab – Från move your mind till Sell some Cars? – En fallstudie av Saab automobiles strategiska position på den svenska marknaden

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Wallin; Johan Jacobsson; Janne Backman; [2006]
    Nyckelord :Saab; strategisk ekonomi- och verksamhetsstyrning; positionering; varumärke;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Saabs varumärke och position på den svenska marknaden har sen länge varit omdiskuterad och utan en tydlig differentiering av varumärket är det svårt att positionera sina egenskaper som billtillverkare då konkurrensen generellt sett ökat och bilmodellerna i stort sett är jämlika i en rad aspekter. Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva Saab automobiles strategiska position samt att påvisa om kunderna uppfattar denna position ur företagets synvinkel på ett enhetligt sätt. LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteende vid köp av färsk fisk : en kvalitativ studie för utveckling av ett produktkoncept hos ICA

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Ebba Prejer; [2006]
    Nyckelord :fisk; färskvaror; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Health and convenience trends dominate the food industry and retailing business of today. The health consciousness is spreading while appealing product attributes concerning taste and packaging also are increasingly important. LÄS MER