Sökning: "positiv feedback och negativ feedback idrott"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden positiv feedback och negativ feedback idrott.

  1. 1. Feedbackens betydelse för elevens prestation, motivation och upplevda kompetens i idrottsundervisningen : En systematisk litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Julia Hamrelius; [2020]
    Nyckelord :Återkoppling; självförtroende; upplevelse; idrottslärare; lärare.;

    Sammanfattning : Att ge eleverna feedback under lektionstid i idrott och hälsa är en viktig del av lärarens arbete, och feedbackens syfte bör vara att utveckla och stötta eleverna. Undersökningar har dock visat att elever tycker att de får för lite feedback men även att de får feedback på fel sätt. LÄS MER

  2. 2. Feedback : Ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Louise Leong; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim The purpose of the survey was to see how students relate to feedback in physical education. The aim was also to find out how students like to receive feedback (written, oral or timing). The survey will also specify what kind of feedback the teacher provides. LÄS MER

  3. 3. Självbild - en viktig del i undervisningen :   Lärares uppfattningar och arbete kring strävansmålet att eleverna ska utveckla en positiv självbild i ämnet idrott och hälsa.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Annie Petersson; Ida Almqvist; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka om och hur man i grundskolans tidigare år arbetar med elevernas självbild under lektionerna i idrott och hälsa. För att få svar på detta använde vi oss av en kvalitativ metod i form av intervju med fem stycken lärare som alla undervisar i ämnet idrottt och hälsa i grundskolans tidigare år. LÄS MER

  4. 4. Gymnasieelevers syn på feedback i skolämnet idrott & hälsa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Christian Ahlström; [2010]
    Nyckelord :Feedback; high school students; motivation; motivational climate; physical education; Feedback; gymnasieelever; idrott hälsa; motivation; motivationsklimat;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur gymnasieelever vill få feedback i ämnet idrott & hälsa, om positiv feedback från idrottsläraren upplevs som gynnande för elevernas motivation samt att undersöka om motivationsklimatet upplevs som uppgiftsorienterat eller självorienterat av eleverna. I studien deltog 8 gymnasielever (4 pojkar, 4 flickor) i åldern 16 år. LÄS MER

  5. 5. Det finns ingen anledning att rätta teknik för min egen skull : En studie om lärargiven feedback

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Hanna Randal; Anette Stenvall; [2007]
    Nyckelord :feedback; lärare; idrott och hälsa;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Studiens syfte är att undersöka lärargiven feedback till elever under lektioner i ämnet idrott och hälsa på gymnasienivå. Frågeställningar ● Vilken typ av feedback ges? ● På vilket sätt ges feedbacken? ● Vad är lärarens syfte med feedbacken? Metod I studien används både deltagande observationer och ostrukturerade intervjuer. LÄS MER