Sökning: "positiv och negativ förstärkning"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade orden positiv och negativ förstärkning.

  1. 16. Bra jobbat! - Respons i musikundervisning gymnasiets estetiska program

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Marlene Nilsson; [2012]
    Nyckelord :response; feedback; reinforcement; assessment; music teaching; respons; återkoppling; förstärkning; bedöming; musikundervisning; Performing Arts;

    Sammanfattning : What are the thoughts and opinions of teachers and students at the arts programme regarding response in music teaching? The purpose of this study is to increase awareness about response in music education in the arts programme in Swedish upper secondary school, and to gain insight into how students find motivation after receiving response from their teachers. This essay is based on a qualitative study, where data has been collected through interviews with students and teachers at the arts programme in two different schols in Skåne, Sweden. LÄS MER

  2. 17. Aggression hos hundar : orsaker, förekomst och träningsmetoder

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Tova Örting; [2012]
    Nyckelord :beteendeproblem; hund; hundaggression; aggression; träningsmetoder; skåne;

    Sammanfattning : Hundar är ett väldigt populärt sällskapsdjur runtom i världen. Men det förekommer även många beteende som är oönskade och som ägarna upplever som ett problem. LÄS MER

  3. 18. Jämförelse av olika inlärningsmodeller hos hund och attityden till dessa hos aktiva hundinstruktörer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Sandra Isaksson; [2011]
    Nyckelord :inlärning; hund; träningsmetoder; instruktörer;

    Sammanfattning : Avsikten med undersökningen var att presentera vad forskningen har visat angående de inlärningsprinciper som finns och de vanligaste träningsmetoderna hos hund. Författaren vill också kartlägga vilken inställning aktiva hundinstruktörer har till olika träningsmetoder och förhållningssätt. LÄS MER

  4. 19. Positiv och negativ förstärkning i skolan : En studie om hur lärare använder positiv och negativ förstärkning och skillnaden mellan pojkar och flickor

    M1-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Johanna Mårtensson; [2011]
    Nyckelord :behaviorism; positiv förstärkning; negativ förstärkning; genus;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att studera lärares agerande gentemot elever under idrott- och hälsalektioner samt även ur ett könsperspektiv. Frågeställningen var hur lärare bemöter elever i form av positiv och negativ förstärkning och om skillnaden mellan pojkar och flickor. LÄS MER

  5. 20. Bemötande av flickor och pojkar i förskolan ur ett genusperspektiv

    M1-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Johanna Moberg; Sara Svennerbäck; [2010]
    Nyckelord :Genus; bemötande; förhållningssätt; förskola; positiv och negativ förstärkning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur pedagoger på två olika avdelningar bemöter pojkar och flickor ur ett genusperspektiv. Studien fokuserar på pedagogernas förhållningssätt samt deras arbete kring genus. Pedagogernas bemötande har studerats utifrån två olika aspekter, nämligen positiv samt negativ förstärkning. LÄS MER